ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از نصب ۱۵ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) در محورهای مواصلاتی این استان طی سال جاری خبر داد.

"سیدزاهدین چشمه‌خاور" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: نصب نیوجرسی در سطح راه‌های استان با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای در نصب شده است.

وی افزود: راه های ارتباطی شهرستان ایلام به عنوان مرکز استان به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه های پرترافیک محسوب می شود که این امر اهمیت راه ها را افزایش داده و موقعیت خاصی را از نظر وضعیت حمل و نقل جاده ای پدید آورده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری یادآور شد: در حوزه خط کشی راه های استان امسال بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر عملیات خط کشی جاده ها انجام شده است.

چشمه خاور از نصب ۴۵ هزار و ۲۰۰ عدد تابلو و علایم ایمنی در سطح جاده های استان خبر داد و گفت: همچنین نزدیک به ۴هزار عدد تابلو تعمیر و پاکسازی و هزار و ۸۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی نصب شده است.

وی گفت: ۳۸ کیلومتر روشنایی تونل ها، ۱۷۴ چشمک زن و ۸۶ عدد ایمن سازی گاردریل پل ها از دیگر اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در سال جاری است.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا