پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 



ایلام -ایرنا- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره گرافیک در سالروز حادثه بمباران زمین فوتبال چوار گفت: می‌توان با بهره گیری از هنر بعنوان مهم‌ترین مولفه انتقال فرهنگ، این واقعه تاریخی را بیش از پیش به همگان شناساند.

 نشست هماهنگی ایجاد یادمان تخصصی ورزش برای زمین فوتبال چوار روز چهارشنبه با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسوولان شهرستان چوار برگزار شد.

علی اکبر بسطامی در این نشست با بیان اینکه ایثار و شهادت تنها به صحنه‌ نبردهای نظامی و جبهه ها محدود نمی‌شود، اظهار داشت: تولید گفتمان در خصوص ایثار و شهادت چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: رهبر انقلاب با اشاره به چهار گفتمان اصلی عدالت، اقتصاد دانش‌بنیان (اقتصاد مقاومتی)، پیشرفت ایرانی، اسلامی و تولید علم گفتمان را "شعار پُرمحتوا و حاکی از حقیقت قابل گسترش فکری که جهت‌دهنده و برانگیزاننده است"، می دانند و معتقدند که فضای گفتمان باید فضای معتقد به یک مبنای فکری یا عملی باشد.

بسطامی با اشاره به اهمیت موضوع ایثار و گذشت در جامعه، گفت: حیات بشری همواره حاصل فداکاری افرادی است که از تمام هستی خود گذشتند تا حیات جامعه را تضمین کنند و اوج این ایثارگری ها و فداکاری ها را می‌توان در شهادت خلاصه کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: اشاره مقام معظم رهبری به زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا در واقع همان حفاظت از فرهنگ ایثار و شهادت است و تاکید معظم له بر ضرورت شناساندن واقعه عظیم بمباران زمین فوتبال چوار نشان از عظمت، اهمیت و بی سابقه بودن این رویداد دارد و تمامی مسوولان باید فرمایشات ایشان را به عنوان حبل المتین سرلوحه امورات خود قرار دهند.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی افزود: بنده با رای ۱۵۷ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای عالی ترویج فرهنگ شهادت و ایثار حضور دارم و قطعا از این پتانسیل ویژه در حمایت از منافع جامعه بزرگ ایثارگران بهره خواهیم گرفت.

بسطامی فرهنگ مقاومت و ایثار را برگرفته از بطن جامعه و آمیخته با روحیه انقلابی عموم مردم خواند و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم انقلابی و مسلمان ایران که بخشی از کشور خود را در خطر دیدند از سراسر کشور به جبهه‎ های نبرد هجوم آوردند و از همان روزهای اول سدی عظیم در مقابل ارتش مجهز عراق به وجود آوردند.

گفتنی‌است این نشست در راستای اجرای فرامین رهبری مبنی بر شناساندن واقعه زمین فوتبال چوار و ایجاد المان‌های تخصصی ورزش در این مکان برگزار شد./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group