پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 



ایلام - استاندار ایلام گفت: شهرداری های استان برای بهبود وضعیت اقتصادی به دنبال درآمدزایی پایدار باشند که در صورت تحقق این مهم می توانند عملکرد درخشانی داشته باشند.

حسن بهرام نیا شامگاه چهارشنبه در همایش ملی شوراها، افزود: شوراها باید دارای روحیه فسادستیزی، آشنا به وظایف قانونی و بصورت دائم با مردم در ارتباط باشند.

وی افزود: تسهیل در امور مردم و پیگیری امورات مردمی از دیگر وظایف شوراست که باید در این راستا به وظایف خود را بخوبی انجام دهند.

استاندار ایلام تصریح کرد: این نشست در راستای بزرگداشت روز ملی شوراها برگزار شد و مطالب، پیشنهادات و مشکلاتی که در این نشست توسط اعضا شورا های استان مطرح شد متناسب با امکانات در اختیار برای رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

بهرام نیا عنوان کرد: مطابق قانون اساسی هدف از تشکیل شورا، واگذاری امور مردم به مردم است که این مهم از مصادیق بارز دموکراسی و مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه شورا در واقع وکلای مردم برای انجام امورات هستند، یادآور شد: انتخابات تبلور اراده مردم و شورای ها که توسط مردم انتخاب می شوند نماینده مردم هستند و باید مطالبات و خواسته های آنان شنیده شود.

استاندار ایلام با ذکر این مطلب که انتخابات نقش مردم را در نظام جمهوری اسلامی مشخص می کند، گفت: امام ( ره ) تاکید کردند که کارها را به مردم واگذار کنیم چراکه هر جا مردم وارد عمل شدند، بیشترین اثرگذاری و توفیق را داشتیم.

بهرام نیا تاکید کرد: معاونان استاندار در راستای حوزه کاری خود در رابطه با مشکلات مطرح شده در این نشست توسط شورا پیگیری های لازم را بعمل آورند.

استاندار ایلام اضافه کرد: استفاده از نظریه شوراها موجب تسریع در انجام امور شهری شده و تضارب آرا و افکار موجب شکوفایی و پویایی جامعه است و اگر تضارب افکار نباشد، نقاط ضعف آشکار نمی شود.

بهرام نیا تصریح کرد: شوراها در واقع برنامه ها را تدوین و شهردار این برنامه ها را اجرا می کنند که این برنامه ها باید متناسب با اعتبارات و نیاز باشد.

استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت جامع نگری در تمامی امور افزود: در برنامه ریزی ها باید جامع نگری را در نظر بگیریم و همه برنامه ریزی باید متناسب با عدالت باشد.

بهرام نیا با بیان اینکه شورا ها خارج از ضوابط و قوانین به شهرداری ها نیرو انسانی تحمیل نکند، گفت: شهرداری ها باید به دنبال درآمد پایدار باشند.

وی با بیان اینکه کارگروهی برای نظارت بر شهرداری بر نظارت بر اجرای و طرح های شهرداری تشکیل شده است، گفت: نداشتن نیرو مجرب حقوقی در شهرداری یک معضل بزرگ است که این نیرو باید وجود داشته باشد و بر تخلفات موجود و امورات نظارت و برخورد کند.

وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن روز قدس گفت: امامین انقلاب روز قدس را روز اسلام نامیدند که همه ما وظیفه داریم که در این روز از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

وی همچنین با اشاره به انتخاب شهردار ایلام گفت: باید با همدلی و هم آوایی بتوانیم به شهردار برای بهبود فضای شهر کمک کنیم./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group