پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 



ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: با توجه به میزبانی این استان ار زائران اربعین حسینی برنامه های مختلفی برای خدمت دهی به این افراد از جمله تدوین سوگواره ملی اربعین حسینی ویژه فعالیت های فرهنگی، هنری در این اداره کل در حال تدوین است.

علی هوشمند روز دوشنبه در نشست هماهنگی راه اندازی و برپایی موکب فرهنگ و هنری در ایام اربعین حسینی(ع) در این استان افزود: با توجه به خادمی از زائران عزیز، در حوزه تولیدات فرهنگی و ایجاد تعاملات فرهنگی و هنری این سوگواره ملی در حوزه های فعالیت های فرهنگی و هنری تدوین خواهد شد.

وی تدوین راه اندازی موکب فرهنگ و هنر در ایام اربعین حسینی را از دیگر برنامه های در دست اجرای این اداره کل عنوان کرد و گفت: هنر زبان مشترک تمام ملت های جهان است و این زبان مشترک می تواند زمینه ساز تعاملات فرهنگی و هنری میان زوار اربعین از سراسر جهان شود.

مدیرکل ارشاد ایلام همچنین از تهیه طرحی با عنوان ایجاد موکب فرهنگ و هنر در ایام اربعین حسینی در مرز مهران و کربلای معلی خبر داد و گفت: اگرچه این استان ۲ دهه افتخار خادمی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) را دارد، اما در حوزه تولیدات فرهنگی به اجرای برنامه های مختلف نیاز داریم.

هوشمند یادآور شد: فراخوانی در حوزه تبلیغات محیطی، نمایش، تعزیه ها و نمایش تدوین شده و کارهایی که بهترین قابلیت را داشته باشند، مورد حمایت قرار می گیرند و با توجه به توقف های ناگزیر زوار در پشت مرز در ایام اربعین، باید تلاش کرد هم از بعد ارتقای سطح فرهنگی و هنری و ایجاد یک محیط مذهبی برای زوار اقدامات مناسبی انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد با توسل به ائمه اطهار(ع) دبیرخانه دائمی فرهنگ و هنر ایران در ایلام با توجه به مزیتی هایی که در این استان وجود دارد، راه اندازی شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group