ایلام - مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان اینکه استفاده از نیروهای بومی با توجه به طرح هایی که در استان ها در حوزه نفت و گاز اجرا می شود از اولویت های مهم شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است، گفت: ۷۸ درصد نیروهای شاغل در شرکت ها و طرح های حوزه نفت و گاز ایلام نیروی بومی استان هستند.

مهدی حیدری روز سه شنبه در نشست با استاندار ایلام و در جمع مدیران حوزه نفت و گاز استان، اظهار داشت: در سفر به استان از بخش های مختلف حوزه نفت و گاز استان ایلام بازدید می شود، استان ایلام در طول دفاع مقدس با رشادت ها و فداکاری هایی در مقابل رژیم بعثی داشته است بسیار خاطره انگیز است.

وی با بیان اینکه مردم ایلام همواره در صحنه و غیور و دلاور هستند، یادآور شد: استان ایلام یک استان استراتژیک به لحاظ منابع نفت و گاز و همچنین مرز مشترک با کشور عراق است و یکی از ظرفیت های مهم این استان اربعین حسینی است که ما ملکلف هستیم با این ویژگی های قدم های مثبتی در راستای ارائه خدمات به مردم و رونق اقتصادی در استان برداریم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یادآور شد: تلاش می شود در این سفرها با دیدار با مسوولان استانی و شهرستان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استان در راستای توسعه و تحول حوزه نفت و گاز در این استان فعالیت های بزرگی انجام شود.

حیدری با اشاره به اینکه گستره ۱۶ استانی این شرکت و منابع قابل توسعه و ظرفیت های مهم این استان ها بارقه امیدی برای کشور و مردم است، ابراز کرد: مصرف گاز کشور الان در ابتدای تابستان به اندازه مصرف زمستان است، گاز یک محصول استراتژیک است که و این شرکت به قوت قلب مسئولانی استان اقدام به اجرای طرح های توسعه کرده است.

وی اضافه کرد: استان ایلام دارای منابع عظیم نفت و گاز است و طرح هایی در استان در حال اجراست و بخشی از طرح ها نیز در حال توسعه است که فرصتی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفع عقب ماندگی های استان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد: ۷۸ درصد نیروهای شاغل در این شرکت ها و طرح های اجرایی در حوزه نفت و گاز، نیروی های بومی استان که نشان دهند ظرفیت های استان است و این نگاه در مجموعه در استای بومی گزینی و اشتغال به کار نیروهای بومی وجود دارد و برای جذب نیروهای بومی تلاش می شود که فرایند شفاف سازی استفاده شود.

وی تصریح کرد: از ۲۵۰ پیمانکار فعال ۱۰۰ پیمانکار بومی در استان وجود دارد که بسیار امیدوارکننده و رضایت بخش است.

حیدری با بیان اینکه استفاده از نیروهای بومی با توجه به طرح هایی که در استان ها در حوزه نفت و گاز اجرا می شود از اولویت های مهم شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است، ابراز کرد: شرکت های نفت مناطق مرکزی ایران اولین شرکتی است که در حوزه محیط زیست وارد عمل شده و در راستای جمع آوری گازهای چاه های استان با توجه به ایجاد استغالی که هم دارند در حال فعالیت است.

وی با اشاره به استقرار شرکت و نفت و گاز در استان خاطرنشان کرد: هیچ اصراری بر اینکه چه شرکتی در کجا باشد نداریم، ما ملکف به اجرای ابلاغات و دستورات از بالا هستیم، کار ما در حوزه اجراست و تصمیم گیری در این حوزه مربوط به مدیران و مسوولان کشوری است./ایرنا