ایلام - مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طی پنج سال گذشته بیش از ۹۵۰ کیلومتر از جاده‌های این استان روکش آسفالت شده است.

نورالله دلخواه روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام، اظهار داشت: این مدت (پنج سال گذشته تاکنون) ۹۵ کیلومتر نیوجرسی، ۲۱ هزار کیلومتر خط کشی، ۶۰۰‌ کیلومتر شانه سازی، تعمیرات ۷۵۰‌ پل بزرگ و کوچک توسط این اداره کل انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای این اداره کل در سال جاری تاکید کرد: عملیات ساخت و بهسازی چندین پروژه راه روستایی استان در دست اجراست که با بهره‌برداری از آنها وضعیت راه‌های روستایی بهبود می‌یابد.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: ۹۸ نقطه پرخطر از جاده های استان در پنج سال گذشته به منظور ایمن سازی و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای اصلاح شده است.

دلخواه تاکید کرد: علاوه بر نگهداری راه های استان، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه ها بیش از ۳۶ هزار انواع تابلو در محورهای مواصلاتی استان در بازه زمانی ۵ سال گذشته نصب شده است.

در این آیین که با حضور معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام و جمعی از مسوولان استانی از زحمات نورالله دلخواه تقدیر و سید زاهدین چشمه خاور به عنوان سرپرست جدید این اداره کل در ایلام معرفی شد./ایرنا