ایلام - فرمانده انتظامی دره شهر از دستگیری عاملان ایجاد آتش سوزی مزارع کشاورزی و موتورهای آب کنار رودخانه سیمره در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان ایلام، سرهنگ کرم حسنی روز شنبه اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی مزارع و موتورهای آب کنار رودخانه سیمره در یکی از روستاهای این شهرستان، فرمانده و ماموران انتظامی شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران پلیس آگاهی در محل آتش سوزی و بررسی های صورت گرفته مشخص شد، بخشی از مزارع و موتورهای آب کنار رودخانه سیمره دچار آتش سوزی شدند که با حضور به موقع و تلاش پلیس و نیروهای آتش نشانی نسبت به اطفاء حریق و جلوگیری از خسارت های بیشتر اقدام لازم صورت گرفت.

حسنی ادامه داد: با اقدامات پلیسی و تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی و با پایش دوربین های مداربسته ۲ نفر که برای ماهیگیری در کنار رودخانه سیمره برای تهیه غذا آتش روشن کرده بودند که به علت بی احتیاطی و وزش باد شدید منجر به آتش سوزی شده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دره شهر یادآور شد: متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت تحقیقات بیشتر به مراجع قضایی معرفی شدند.

‏وی توصیه کرد: با توجه به اینکه در ماه های گرم سال و خشک بودن علفزارها و پس چرای مزارع، تفرج کنندگان در دامان طبعیت از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند یا در صورت روشن کردن آتش نسبت به مهار و خاموش کردن آن قبل از مراجعت به منزل اطمینان حاصل کنند تا آتش به علت وزش باد و مستعد بودن علفزارهای خشک به مناطق دیگر سرایت نکند./ایرنا