ایلام - نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال از محل مسوولیت های اجتماعی نفت برای عمران و آبادانی روستاهای بخش مرکزی دهلران هزینه می شود.

بهزاد علیزاده روز یکشنبه در دیدار با شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی دهلران اظهار داشت: از این میزان ۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در ۱۱ روستا و مابقی برای احداث زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی و تکمیل سالن ورزشی هزینه می شود.

وی افزود: مشکلات و مسائل روستاها با برنامه ریزی در سطح کلان ، بخشی در استان و بخشی نیز در شهرستان پیگیری می شود.

نماینده دهلران، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه دولت و مجلس رفع مشکلات مردم و بویژه در نقاط محروم است و آنرا در سفرهای استانی شاهد هستیم.

علیزاده یادآور شد: ضمن توجه به رفع مشکلات باید بین منابع و مشکلات اولویت ها را مد نظر قرار داد.

وی مردم بخش مرکزی دهلران را نجیب و ولایت مدار توصیف کرد و گفت: بخش مرکزی محروم است ولی با اقداماتی که انجام و در دست اقدام است وضعیت بهبود خواهد یافت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص صادرات دام گفت: خرید دام زنده نیز پیگیری می شود.

علیزاده به پیگیری ها در خصوص سد میمه هم اشاره و اضافه کرد: با توجه به این پیگیری ها عملیات اجرایی آن تسریع می شود.

وی همچنین گزارشی از پیگیری ها در خصوص سامانه گرمسیری ، مرز چیلات ، طرح هادی روستاها و راه های دهلران به مهران و اندیمشک و تسهیلات بنیاد برکت داد.

فرماندار ویژه دهلران نیز بر ضرورت اولویت بندی مشکلات تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در این دولت توجه ویژه ای به روستاها شده است.

لطیف صادقی گفت: نگاه دولت و برنامه ریزان توسعه متوازن است و روستاها بطور ویژه مد نظر هستند.

وی اظهار داشت: مجموعه اقدامات و خدمات در روستاها منجر به مهاجرت معکوس شده و این نوید کار ، تلاش ، تولید و اشتغال در روستاهاست.

در این دیدار اعضای شوراها و دهیاران نیز مسائل و مشکلات را مطرح و از پیگیری نماینده و فرماندار ویژه دهلران تقدیر کردند./ ایرنا