ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: یک واحد تولید تیرچه این استان بر اساس رای صادره از سوی دادگاه به پرداخت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام، مهناز همتی روز دوشنبه افزود: با توجه به اینکه واحدهای تولیدکننده تیرچه مشمول استاندارد اجباری هستند و به جهت اهمیت آنها در ساخت و سازها و نقشی که در کاهش خسارات ناشی از زلزله و ... دارند، این اداره کل ضمن تذکر و اخطارهای متعدد در راستای استانداردسازی محصولات، واحد تولید کننده تیرچه غیراستاندارد را به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و عدم رعایت استاندارد ها به مراجع قضایی معرفی و ارجاع نمود.

وی یادآور شد: این اداره کل در صورت عدم استاندارسازی واحدهای تولیدی برابر قانون نسبت به پلمب، توقیف خط تولید و معرفی آنها به دادگاه و مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

همتی هرگونه تولید و عرضه ی مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان و از بین بردن سرمایه های ملی برشمرد و تاکید کرد: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفان و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می کند./ایرنا