ایلام - استاندار ایلام با تاکید بر لزوم آمادگی تمامی دستگاه های عضو ستاد اربعین استان گفت: تقریبا حدود ۶۰ درصد زیرساخت های اربعین برای برگزار کنگره اربعین امسال مهیا شده است که با کمک ستاد اربعین مرکز و استان های معین ۴۰ درصد باقیمانده نیز تکمیل می شود.

حسن بهرام نیا روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان با حضور تمامی دستگاه های عضو ستاد افزود: ۸۰ میلیارد اعتبار اربعین بود که این عدد به ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت که این رقم نیز برای تکمیل زیرساخت ها تجهیز ناچیز است و تلاش داریم علاوه بر این اعتبارات از دیگر دستگاه ها و نهادهای انقلابی و وزارتخانه ها کمک بگیریم.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت بالای برگزاری کنگره بزرگ اربعین جلسه ستاد اربعین در آینده نزدیک با حضور رییس جمهور و اعضای ستاد اربعین در مرکز برگزار می شود.

استاندار ایلام ادامه داد: مهم ترین هدف ما در ایام اربعین ارائه امکانات و خدمات لازم به زائران است و در این ایام برنامه داریم موضوع بهداشت و تامین غذای گرم و آب سرد را در دستور کار قرار دهیم.

بهرام نیا ادامه داد: به منظور هماهنگی بیشتر و سهولت خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات فرماندار مهران با فرماندار بدره عراق دیداری داشتند و تا قبل از ایام اربعین در خصوص افزایش گیت ها و خدمات دهی، وزیر کشور و رییس ستاد اربعین کشور .، معاون وزیر خارجه با دولت مرکزی عراق رایزنی هایی خواهند داشت تا بتوانیم خدمات دهی شایسته ای به زائران داشته باشیم.

 

۱۹ کمیته اربعین در ایلام فعال شد

استاندار ایلام با بیان اینکه ۱۹ کمیته اربعین در استان ایلام فعال شده است، گفت: تمامی کمیته ها وظیفه دارند بصورت مدون همراه با نقشه جغرافیایی ارائه گزارش دهند.

بهرام نیا اضافه کرد: مدیر کمیته اطلاع رسانی اربعین امسال مدیرکل صدا و سیما استان ایلام است ‌و ذیل این کمیته کارگروه رسانه و فضای مجازی استان فعال می شود.

وی تاکید کرد: سند نیازمندی های استان ایلام در قالب یک کتابچه تا شنبه هفته آینده برای خدمت‌رسانی به چهار میلیون زائر از زائران عتبات عالیات تهیه میشود که ما براساس این کتابچه نیاز خود به مرکز اعلام کنیم.

بهرام نیا اضافه کرد: هیچ توجیهی از هیچ مسوولی در برگزاری باشکوه اربعین قابل پذیرش نخواهند بود و همه مسوولان با کار جهادی برای برگزاری باشکوه اربعین آمادگی داشته باشند.

وی ادامه داد: زیرساخت های اربعین یک زنجیره به هم پیوسته است و هر کجا زنجیره قطع شود، برگزاری کنگره اربعین با مشکل مواجه می شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: در ایام اربعین امسال طبق پیش بینی ها بین چهار تا پنج میلیون زائر و حدود ۷۰ درصد از زائران از مرز مهران عبور می کند و در برگشت از کربلا شاهد ورود حدود ۸۰ درصد زائران از مرز مهران هستیم که این مهم وظیفه همه مدیران و اعضای ستاد اربعین استان را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه ۸۰ روز تا اربعین مهلت داریم، همه دستگاه پایان کار باشند، گفت: کمیته کارگروه فضای مجازی و رسانه اربعین ذیل کمیته اطلاع رسانی ویژه اربعین تشکیل می شود و برنامه داریم که رادیو اربعین فعال شود./ ایرنا