ایلام - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: خشکسالی و کمبود منابع آبی سراسر استان را در بر گرفته است و با مدیریت مصرف توسط مشترکان باید از این معضل مهم کم آبی عبور کرد.

علی پوراحمد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: باید مدیریت مصرف آب به گونه ای باشد که آب شرب مشترکان، حق آبه محیط زیست، آب کشاورزی و صنعت توامان تامین شود.

وی افزود: اولویت اصلی و مهم در حال حاضر تامین آب شرب مشترکان و سپس حقابه محیط زیست است که تاکنون رعایت شده است و دریچه های منتهی به اراضی طبیعی پیرامون سد بر روی زیستمندان این زیستگاه ها مسدود نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: تامین آب مورد نیاز کشاورزان اعم از زارعان ، دامداران و صنعت باتوجه به معیشت و ارتزاق جامعه از این ۲ حوزه اهمیت زیادی دارد که باید آب آنها نیز تامین شود.

پوراحمد اضافه کرد: ورودی آب سدها و دبی رودخانه ها به علت خشکسالی های متعدد کاهش محسوس داشته و باید با رعایت الگوی مصرف، از هدررفت آب جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: اغلب مردم به بحران کمبود آب و خشکسالی ها واقف و مصرف بهینه آب را مد نظر دارند و کاهش آثار معضل کم آبی با همکاری مشترکان اعم از خانگی، اداری، تجاری، روستایی و ... امکان پذیر است.

پوراحمد تاکید کرد: شرایط کنونی به خاطر کاهش عدیده نزولات جوی در استان جدی و از دغدغه های مهم مسوولان است که همراهی مردم را می طلبد.

به گزارش ایرنا، ایلام اولین استان کم بارش کشور در سال آبی جاری ( سال آبی یا زراعی از اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) است./ایرنا