ایلام - مدیرکل ثبت احوال ایلام از صدور شناسنامه مکانیزه برای حدود ۸۵ درصد از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری این استان خبر داد.

سید محمدعلی تقوی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با فرماندار ویژه دهلران در مصاحبه با خبرنگار ایرنا به صدور ۳۱ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ۷۰ درصد شناسنامه های قدیمی تبدیل به مکانیزه شده و شناسنامه مکانیزه برای ۸۵ درصد جمعیت استان صادر شده است.

وی جمعیت واجد شرایط کارت ملی هوشمند در استان را نیز ۴۷۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۴۶۰ هزار نفر ثبت نام و ۹۰ درصد آنها موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شده اند و تنها ۱۰ درصد باقی مانده در دست اقدام است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام تاکید کرد: سال گذشته نسبت به ۲ سال ماقبل ثبت ولادت در استان از رشد چهار درصدی برخوردار بود.

تقوی یادآور شد: سال ۱۳۹۹ میزان فوتی ها با توجه به شیوع کرونا افزایش داشت، ولی سال گذشته میزان فوتی ها ۶ درصد نسبت به سال ۹۹ کاهش یاتفت.

وی گفت: مجوز راه اندازی نمایندگی ثبت احوال در بخش سراب میمه گرفته شده و با تامین نیرو فعال خواهد شد ، ضمن اینکه پیگیری برای ایجاد نمایندگی ثبت احوال و کسب مجوز در این خصوص برای بخش دشت عباس نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام بر اساس آخرین برآورد صورت گرفته بیش از ۶۰۷ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۹۵ هزار نفر از جمعیت استان در نقاط شهری و ۱۸۴ هزار نفر در روستاها ساکن هستند./ ایرنا