ایلام -استاندار ایلام گفت: برای افزایش تولید و بهره وری بالا ۲۰ ایستگاه پمپاژ کشاورزی نیمه کاره ایلام از محل منابع ملی، استانی و مصوبات سفر رییس جمهور تا سه سال آینده تکمیل می شوند.

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان افزود: عملیات این ایستگاه های پمپاژ کشاورزی حدود ۱۸ سال پیش آغاز شده اما تاکنون به بهره برداری نرسیده اند.

وی افزود: برای افزایش بهره وری، تکمیل پروژه های نیمه تمام بخش کشاورزی بسیار ضروری است که در این راستا با معاون وزیر جهاد کشاورزی رایزنی شده که از محل منابع ملی وزارت جهاد ، استانی و مصوبات سفر این ایستگاه های پمپاژ طی یک برنامه سه ساله تکمیل شوند.

استاندار ایلام ادامه داد: برای افزایش بهره وری و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، باید کشت های استراتژیک و کلیدی در حوزه کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم.

بهرام نیا با بیان اینکه تمامی گزارشات مدیران در جلسات باید پشتوانه علمی و منطقی داشته باشد، اضافه کرد: لازمه حرکت استان در مسیر توسعه، برنامه ریزی منظم همراه با دلایل علمی و با پشتوانه منطقی قوی است.

وی با اشاره به مشکل جایگاه سی ان جی سه راه جندالله مهران گتاکید کرد: مدیرعامل شرکت گاز استان با همکاری سایر دستگاه ها این مشکل را در اسرع وقت برطرف کند.

استاندار ایلام اضافه کرد: اهتمام و تلاش همه جانبه مدیران رسیدن به رشد ۹.۶ درصدی باشد که ۴.۶ مربوط به بهره وری و پنج درصد مربوط به سرمایه گذاری است.

بهرام نیا تصریح کرد: رشد اقتصادی استان در چهار حوزه کشاورزی ۱۰.۱ درصد ، معدن ۱۱ درصد ، خدمات هفت درصد و صنعت ۱۰ درصد تعریف شده است.

وی بیان داشت: مدیران چهار حوزه رشد اقتصادی در هر نشست باید طبق کتابچه که همان سند توسعه هر حوزه محسوب می شود میزان رشد و درصد تحقق رشد خود را گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، رفع مشکل و تعیین تکلیف جایگاه سی ان جی سه راه جندالله ، ارائه گزارش در خصوص پروژه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی و تشریح آیین نامه دانش بنیان در بخش کشاورزی از جمله موضوعات در دستور کار نشست امروز اقتصاد مقاومتی بود./ایرنا