ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه تونل کبیرکوه ( حدفاصل شهرستان های آبدانان و دره شهر) و راههای طرفین آن در مجموع بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ متر از این تونل تاکنون لاینینگ شده است.

عبدالله بهادری روز پنج شنبه در جریان بازدید استاندار ایلام از تونل بزرگ کبیرکوه اظهار داشت: طول تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و ۷۵۰ متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ آن بوده و ۲ هزار و ۸۰۰ متر از لاینینگ آن نیز به انجام رسیده است.

وی افزود: در خروجی تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۹ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان) نیز در دست اجراست که در مرحله روسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: از سمت شهرستان دره شهر نیز ۶،۵ کیلومتر راه سازی درحال انجام است که از این مقدار ۹ رشته تونل به طول یک هزار و ۸۰۰ متر حفاری و کف برداری شده و ۸۰۰ متر نیز لاینینگ این تونل‌ها به انجام رسیده است.

بهادری اضافه کرد: قبل از عملیات لاینینگ تمامی نکات فنی روز از جمله عایق بندی در تونل اجرا می شود .

وی احداث خط انتقال آب و فیبر نوری از داخل این تونل را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: به لحاظ پدافند غیرعامل و صرفه جویی در هزینه ها این مهم یک دست آورد ارزشمند به شمار می رود.

تونل کبیرکوه بین شهرستان دره شهر و آبدانان قرار دارد و پس از بهره برداری بیش از ۲۰۰ پیچ پر خطر و گردنه صعب العبور کبیرکوه را حذف و در آینده تاثیر مهمی در توسعه منطقه به جهت اتصال استان‌های مرکزی به مرزهای بین المللی عراق خواهد داشت.

۲،۵ کیلومتر از خروجی آبدانان به مورموری تا هفته دولت چهار خطه می شود

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام همچنین در خصوص پروژه چهارخطه کردن خروجی شهر آبدانان یادآور شد: قطعه اول این طرح به طول ۲،۵ کیلومتر تا هفته دولت تکمیل می‌شود.

بهادری افزود: قطعه اول چهار خطه کردن خروجی شهر آبدانان به سمت مورموری به طول ۲،۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در مرحله روسازی قرار دارد که تا هفته دولت تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: قطعه دوم این طرح به طول ۳،۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در حال اجراست که در صورت تعلل پیمانکار این پروژه جهت تعیین پیمانکار جدید دوباره به مناقصه خواهد رفت./ایرنا