ایلام - رییس فدراسیون تکواندو گفت: سهم بانوان برای ریاست هیات ها باید حفظ شده و امیدواریم از ظرفیت این قشر در پست های مدیریتی بیشتر استفاده شود.

هادی ساعی روز شنبه در مجمع انتخابات هیات تکواندو ایلام اظهار داشت: ایلام از جمله استان هایی است که این سهم را برای بانوان حفظ کرده و ریاست هیات تکواندو ۲ شهرستان بر عهده بانوان است، امیدواریم این روال در همه شهرستان ها ادامه یابد.

وی افزود: بانوان در هر پستی می توانند عملکرد خوبی داشته باشند و به کار آنها اعتقاد داریم چرا که در هر پستی مسوولیت پذیر و دقت بیشتری دارند و امیدواریم این ظرفیت در استان ها مغفول نماند و انتظار می رود سهم آنها حفظ، افزایش و پررنگ شود.

ساعی با بیان اینکه فیزیک بدنی و پتانسیل بانوان ایلامی نسبت به سایر استان ها بالاست، گفت: این استان دارای استعداد های زیادی در رشته تکواندو بخصوص در بین بانوان است و انتظار می رود از این ظرفیت در بعد قهرمانی استفاده شود و رییس هیات و مربیان تلاش خود را برای آموزش این استعدادها بکار گیرند.

رییس فدراسیون تکواندو در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخابات مجمع گفت: در این مجمع کاندیداها از خانواده تکواندو بودند و انتخاب رییس هیات با خرد جمعی انتخاب شد و باید با احترام به این رای برای توسعه ورزش استان با همدلی قدم برداشته شود و از تجربیات رییس قبلی و اعضا و پیشکسوتان استفاده کرد.

ساعی ضمن تقدیر از زحمات رییس هیات قبلی گفت: یکی از کارهای خوبی که رئیس قبلی انجام داده استفاده از ظرفیت بانوان است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی همچنین به بازدید از سالن تکواندو شهرستان مهران اشاره کرد و افزود: سالن تکواندو مهران با توجه به تعداد بالای ورزشکاران بسیار کوچک و ظرفیت پذیرش این تعداد از ورزشکاران را ندارد و باید فضای بزرگتری در اختیار آنها قرار گیرد.

ساعی همچنین به ورزش دره شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به استعدادهای این شهرستان تصمیماتی برای ارتقا تکواندو گرفته و قول داده شد برای ارتقاء سطح فنی مربیان از بین بانوان ۲ مربی فعال به تهران دعوت شوند و در کنار تیم ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود سالن تکواندو استان که دومین سالن مجهز کشور بوده و دارای امکانات سخت افزاری مناسبی است، در صورت درخواست رییس هیات استان و شهرستان ها، فدراسیون در حد توان در حوزه آموزش و داوری کمک خواهد کرد و باید تلاش بیشتری برای ارتقا تکواتدو استان صورت گیرد.

رییس فدراسیون تکواندو تاوید کرد: شعار ما همدلی و تمام تلاش ما استفاده از پتانسیل خانواده تکواندو در همه جای استان و کشور است و ربیس جدید نیز باید از این ظرفیت استفاده و تکواندو استان به روزهای اوج خود باز گردد چرا که در گذشته قهرمان های خوبی داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: در هر سازمان یا هیات چنانچه ضعف خود را بپذیریم، می توانیم در راه رفع آن قدم برداریم، بنابراین ابتدا ضعف ها را شناسایی کنیم و در صدد حل آنها باشیم.

مظفر علی شائی اظهار داشت: رعایت آیین نامه های اجرایی در تمام مجامع مهمترین مسئله و در اولویت قرار دارد و باید بتوانیم این آیین‌نامه را رعایت و خروجی مناسبی داشته باشیم که این موضوع مستلزم همکاری و هماهنگی است و نقش رییس هیات و مربی نمایان می شود.

وی ادامه داد: رییس هیات و مربی ۲ جایگاه است که آن رشته را متعالی یا نابود می‌کند چرا که می‌توانند این ورزش را به قهقرا یا به اوج برسانند.

علی شائی با بیان اینکه همدلی و هم‌افزایی جزو رفتار سازمانی یک سیستم هستند، گفت: در استان ایلام باشگاه به تعداد کافی وجود دارد، دارای دومین سالن خوب کشور مربی برتر و فیزیک بدنی مناسب و آیتم های توسعه هستیم، اما خروجی خوبی نداریم زیرا همدلی وجود نداشته و بستر لازم برای این امر مهیا نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام با تاکید بر استفاده از مربی، داور و پیشکسوتان افزود: باید از تجربه این افراد استفاده کرد چرا که جزو جامعه تکواندو هستند و باید آنها را نگه داشت چنانچه اثرگذار بودند از ظرفیت آنها استفاده کنیم در غیر این صورت آنها را تغییر دهیم هیچ کس حق حذف شدن ندارد چون قانون برای این افراد حقی ایجاد کرده که در ورزش حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: روسای شهرستان ها مطابق با برنامه عمل از فردیت و فردگرایی خارج شوند جلسات منظم با هیات رئیس کمیته ها داشته باشند و جانب انصاف را رعایت کنند.

علی شائی گفت: روسای هیات در استان امسال رویداد محور کار و قهرمانی، انتخابی و لیگ را رویدادی کنند، باید اعزام قوی داشته و لیگ استانی داشته باشیم و به سمت رویدادهای ملی و کسب مدال حرکت کنیم چرا که قهرمانی به استان، مربی و هیات هویت می دهد.

وی تصریح کرد: استان دارای ۴۵ باشگاه خصوصی است اما انسجام ندارند و باید هر باشگاهی را موظف کنید تیم تشکیل دهد که بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد و برای جذب اسپانسر ابتدا باید توانایی خود را به اثبات رساند.

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام با بیان اینکه این اداره ۲۳۰ میلیون تومان به هیات تکواندو کمک کرده است، گفت: این هیات پولساز است اما خروجی ندارد از فدراسیون انتظار داریم برای ورود به لیگ از تیم های ایلام ورودی دریافت نکند و برای ارتقا سطح مربیگری و آموزش مدرس اعزام کنند و در منابع مالی و تجهیزاتی در حد امکان کمک کنند.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخابات هیات تکواندو ایلام روز شنبه با حضور رییس فدراسیون برگزار شد.

این مجمع سه کاندید داشت که یکی از آنها انصراف داد و از بین ۲ کاندید علی اکبر ناصرمنش با کسب ۱۸ رای از ۳۲ رای بمدت چهار سال رییس هیات تکواندو ایلام شد./ایرنا