ایلام - استاندار ایلام گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی این استان باید یک درصد اعتباری جاری به حوزه ورزش را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست شورای ورزش استان اظهار داشت:از متمم سفر ریاست جمهور اعتبار خوبی برای تکمیل پروژه های حوزه ورزش استان اختصاص یافته است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به همراه اداره کل ورزش و جوانان باید در فرصت باقیمانده از سال مالی، تمامی تلاش خود را برای جذب اعتبارات این مجموعه به کار بگیرند تا هرچه زودتر در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: پویایی و توانمندی هر جامعه‌ای در تمامی عرصه‌ها در سایه نشاط اجتماعی مصداق پیدا می‌کند.

استاندار ایلام ادامه داد: یکی از عمده شاخص‌های نشاط اجتماعی منوط به ورزش همگانی است که این مهم را باید با استفاده از ظرفیت و پارک‌ها و بوستان‌ها ارتقا دهیم.

بهرام نیا اضافه کرد: ۹۵ درصد صادرات نفت، گاز و میعانات گازی غرب کشور مربوط به استان ایلام است و در این خصوص نقش شرکت‌های نفتی و گازی استان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی بسیار مهم و کاربردی است که باید به آن ورود شود.

استاندار ایلام گفت: یکی از راهکارهای نگهداری اماکن ورزشی، واگذاری آنها در قالب اجاره به بخش خصوصی و یا شرکت های نفت و گاز است.

وی از به صدا در آمدن زنگ ورزش در ادارت خبر داد و گفت: این مهم به منظور ترویج فرهنگ ورزش و یادآوری اهمیت ورزش به کارمندان است.

بهرام نیا تاکید کرد: در جلسات اداری که زمان آنها طولانی می‌شود، اختصاص چند دقیقه زمان به انجام حرکات کششی- ورزشی ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد مهیا نبودن مجتمع ورزشی ۱۵ هزار نفری شهر ایلام برای استفاده مردم گفت: زیبنده استان نیست پس از گذشت ۱۰ سال از افتتاح، مجتمع ورزشی ۱۵ هزار نفری شهر ایلام در اختیار مردم نباشد.

استاندار ایلام در تیم خصوص اضافه کرد: مجتمع ورزشی ۱۵ هزار نفری شهر ایلام در سال ۹۲ افتتاح شد اما جای تأمل دارد که چرا امکان استفاده مردم از این مجموعه فراهم نیست./ایرنا