ایلام - معاون وزیر راه و رییس سازمان زمین و مسکن با تاکید بر اراده دولت بر حل مشکل مسکن گفت: ایران امروز به کارگاه بزرگ مسکن‌سازی تبدیل شده است.

علیرضا فخاری روز دوشنبه در نشست شورای مسکن استان ایلام اظهار داشت: طرح نهضت مسکن‌ ملی در سطح کشور یک اقدام جهادگونه بوده و همه باید تلاش کنیم در این راه موفق عمل کنیم.

وی افزود: برای پیشرفت در اجرای این‌کار بزرگ باید از حوزه سازمانی بیرون آمده و به طور ملموس نیازمندی های مردم را در این بخش احصا و جبران کنیم‌.

معاون وزیر راه با تاکید بر کار جهادی برای پیشبرد احداث واحدهای نهظت مسکن ملی یادآور شد: به طور قطع با همفکری خاص و با تغییر در روش ها و برنامه ها می توانیم تعدیل تراکم را متناسب با شرایط اقلیمی و فرهنگی انجام دهیم.

فخاری طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اقدامات دولت برای کنترل قیمت زمین و مسکن اعلام کرد و گفت: با توج به تجاربی که از طرح مسکن مهر و اقدام ملی مسکن به دست آمده امید می‌رود بتوان با سرعت، دقت و قیمتی پایین‌تر واحدهای مسکونی را به متقاضیان تحویل دهیم.

وی خواستار توجه به بخش خصوصی در احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شد و گفت: توجه به بخش خصوصی در اولویت اول برای تولید مسکن از لحاظ بافت فرسوده و بازآفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا نیازهای هر استان در بخش زمین به مرحله جانمایی و سپس ساخت و ساز برسد، اضافه کرد: اگر متقاضیان در پرداخت آورده همکاری نداشته باشند، بطور قطع تکمیل اتمام این واحدها میسر نخواهد شد.

فخاری، بند ۱۰ و ۱۲ قانون جهش تولید مسکن را راهکاری برای رفع چالش تامین زمین در کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس این ۲ بند قانونی دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش خصوصی که در سال‌های گذشته زمین در اختیار گرفته‌ اما تاکنون هیچ برنامه‌ای برای استفاده از آن نداشته‌اند باید این زمین بدون استفاده را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند./ایرنا