ایلام - معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: جمهوری اسلامی ایلام طی ۴۴ سال گذشته از قربانیان اصلی ترور و تروریسم در جهان بوده است.

محمدسبحان حسنی روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت شهدای هفتم تیر افزود: بیش از ۱۷ هزار شهید ترور از مردمان بی گناه ثمره این اقدام ناشایست است که کمتر به این مقوله پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در هفته نامگذاری شده با عنوان افشای حقوق بشر آمریکایی باید حداکثر استفاده را در راستای افشای جنایات استکبار در حق ملت ایران داشته باشیم و هم برای مردم خودمان هم ابعاد آنرا منعکس تا مدعیان دروغین حقوق بشر رسوا و ماهیت پلیدشان نمایان شود.

معاون استاندار ایلام با ذکر اینکه در استان ایلام نیز افرادی بیگناه قربانی ترور شده و به شهادت رسیده اند تاکید کرد: بزرگداشت شهدای ترور از کارهایی است که برای انجام شایسته آن تکلیف داریم.

 

تشکیل ستاد بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در ایلام

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام نیز گفت: ۶ تا ۱۲ تیرماه که یادآور وقایعی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی بوده بعنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام علی چراغی پور ادامه داد: ششم تیر سال ۶٠ روز ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر، حادثه هفتم تیر همان سال و شهادت دکتر بهشتی و ٧٢ تن از یاران انقلاب اسلامی، به شهادت رساندن محمد کچویی رئیس زندان اوین به دست منافقین در هشتم تیر همان سال، ترور شهید صدوقی ١١ تیرماه سال ۶١ در یزد، بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیر ۶۶، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر در ١٢ تیرماه سال ۶٧ از جمله اتفاقاتی است که از ششم تیر تا دوازدهم تیر به دست آمریکای جنایتکار انجام شده است.

وی تصریح کرد: برنامه هایی با توجه به شرایط سیاسی حال و آینده و اقتضائات روز و نگاه تکمیلی به حقوق بشر آمریکایی و سیاست‌های خصمانه این کشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران در این هفته برگزار می‌شود.

وی گفت: در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با هدف روشنگری جامعه درباره سیاست‌های خصمانه و طاغوت اعظم زمان از تمامی ظرفیت های موجود در جهت اجرای پرمحتوای برنامه ها بهره گیری خواهد شد./ایرنا