ایلام - مدیر حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: طی سه سال گذشته ۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد و محروم در این استان پرداخت شده است.

مهدی صالحی روز پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار داشت: این میزان کمک بلاعوض به یک هزار و ۷۲۶ خانوار پرداخت شده است.

وی یادآور شد: امام راحل با اندیشه خدمت به محرومان حساب ۱۰۰ را ایجاد کردند که ویژه محرومیت‌زدایی از جامعه و تأمین مسکن محرومان بوده و بنیاد مسکن مولود آن اندیشه فاخر امام راحل است.

وی با اشاره به اقدامات این بنیاد در طی سه سال گذشته تاکنون افزود: این مدت اعتباری معادل ۱۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برای تهیه ودیعه مسکن و تعمیرات منزل برای ۱۳۵ خانوار پرداخت شده است.

مدیر حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تاکید کرد: همچنین طی سال گذشته تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال کمک غیر نقدی جهت تامین مصالح به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

صالحی یادآور شد: کمک به تکمیل احداث مسکن در سطح ۶ شهرستان استان با همکاری گروه های جهادی در دستور کار است که هلیلان سه مورد، دره شهر یک مورد، ملکشاهی ۲ مورد، ایلام یک مورد و سیروان سه مورد است.

وی گفت: ۲۳۳ واحد پروژه مسکن محرومان از سال های قبل تاکنون واگذار شده است که از این تعداد ۱۴۶ واحد در شهر ایلام، هشت واحد شهرک شهید کشوری، ۱۸ مورد مهران، ۴۸ مورد سرابله و ۱۳ مورد دره شهر و بدره است.

مدیر حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اضافه کرد: امسال در بحث ساخت مسکن محرومان جهت واگذاری واحدهای مسکونی ارزان قیمت در سطح شهرستان سیروان پنج مورد و مهران سه مورد در دست اقدام است

صالحی در خصوص کمک به ساخت خانوارهای دارای حداقل ۲ معلول در سطح استان که بر اساس تفاهم نامه ۵ جانبه مشترک سطح کشور انجام می شود، گفت: سهم پرداختی این بنیاد برای ۵۵ واحد شهری چهار میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال و ۵۱ مورد روستایی یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال بوده است./ایرنا