ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری‌های مکرر و جلسات متعدد با محوریت نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح با پرداخت حق مناطق جنگی نیروهای شاغل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و نیروی انتظامی موافقت کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم ایلام در مجلس، علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه اظهار داشت: در راستای احقاق حق بازنشستگان نیروهای نظامی و انتظامی نیز در هفته آینده جلسه ای با حضور مسوولان ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه به منظور جبران عقب‌ ماندگی‌های استان‌های محروم و جنگ‌زده، ‌بندی تحت عنوان ماده ۱۱۲ گنجانده شد که در این بند کسانیکه در مناطق جنگی خدمت می‌کنند باید از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بهره مندی تمامی شهرستان‌های استان از حق مناطق جنگی را لازم الاجرا خواند و گفت: مکاتبات و پیگیری‌های فراوانی در خصوص الحاق و بهره مندی همه شهرستان‌های استان از حق مناطق جنگی صورت گرفته و در تلاش هستیم این مطالبه بحق مردم شریف استان محقق شود.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران در ادامه گفت: نیروهای موظفی و کارکنان مناطق جنگی جانبازان درصدی هستند که بی منت پای انقلاب و رهبری ایستادند و در جلسات هفته آینده موضوع احتساب سه چهارم خدمت موظفی به عنوان داوطلبانه جهت تبدیل وضعیت بازماندگان مطرح خواهد شد تا خواسته افرادی جوانی خود را در دل آتش جنگ سپری کردند به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم رنگ واقعیت به خود گیرد.

عضو شورای عالی ترویج فرهنگ شهادت و ایثار کشور همچنین اظهار داشت: اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه با تنفیذ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران جهت اجرا موافقت کردند و بر این اساس ایثارگران و رزمندگان موظفی که مدت سه چهارم خدمت‌شان در شهرهای مناطق جنگی و یا منطقه جنگی بیش از شش ماه بوده و با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی می باشد، مشمول وضعیت استخدام رسمی خواهند شد./ایرنا