ایلام - سلامی از ژرفای وجودمان به تنهاترین سردار و آخرین مرد قبیله ابرار، سلام و عرض ارادتی خالصانه و خاضعانه به واپسین ناجی این روزهای زنگار گرفته.

بدون شک اشعار و سرودهای زیادی در موضوع سرور کون و مکان از هنرمندان خلق و شده اما شاید آنگاه که شاعر چکامه سلام فرمانده را می سرود و خواننده ای که آن را خواند و نوازنده که آن را نواخت و کودکانی که همخوانی کردند، هیچگاه در مخیله شان نمی گنجید که این دیباچه ادیبانه چنین انقلاب کند و در دنیا فراگیر شود.

صاحب این سرود فراملی بچه های کوچکی هستند که خود را سربازان امام عصرشان و وارثان شهدا می دانند در حالیکه نبردهای حنین و خندق و صفین را ندیده اند، از نهضت کربلا فقط شنیده اند، دفاع مقدس و دفاع از حرم را درک و لمس نکرده اند.

برنامه به اسم دهه نودی ها بود اما متولدین دیگر دهه ها هم آمدند و یکنوا سلامشان را از زمین گرم و تفتیده ایلام به عرش آسمان و ساحت قدسی امام عصرشان رسانیدند.

از دیاری که بیگانه با عطر و خون شهیدان و آزادگان نیست، سلام دادند و عرض ارادت و بندگی کردند تا بگویند مولای غریب، ما سربازان کوچکی هستیم که دیری نمی پاید همدوشت بر علیه ظلم و ستم قیام خواهیم کرد و تنهایت نمی گذاریم.

با آن جثه های کوچک و سن اندک اما شعر را کاملا از بَر بودند و همنوا با هم نغمه خوان این سرود محسور کننده شدند و چون سربازی فداکار و وفادار به فرمانده عزیز و بی مانندشان ادای احترام کردند و گفتند ای آقا و ای مولا، ای صاحب ذوالفقار تو تنها نیستی چرا که همه ما نشان از عمار و مالک به ارث برده ایم و هریک از ما قاسم سلیمانی تو خواهیم شد.

مراسم باشکوه سلام فرمانده عصر روز پنجشنبه در محوطه کنار دریاچه مصنوعی پارک کوثر ایلام برگزار شد و حضور گسترده و انبوه جمعیت بر شکوه و غنای این محفل نورانی افزوده بود.

نقطه عطف این مراسم اهتزاز پرچم مقدس حرم ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و حضور خادمان آن بارگاه ربانی و پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) بود که شور این مراسم را دوچندان کرد و مردم ولایی ایلام سعادتمندانه از راه دور مهمان حریم کبریایی و با سخاوت حضرتش شدند.

اوج هیجان مردم وقتی بود که شعر سلام فرمانده برای همخوانی حضار پخش شد و بچه های کوچک که میزبانان اصلی مراسم بودند در کنار والدین و متولدین دهه های پیشین شعر را همصدا و همنوا خواندند و با آقایشان عهد سربازی و همقطاری بستند.

علاوه بر شعر سلام فرمانده، همخوانی سرود در وصف امام حسین (ع)، شعر و رجزخوانی با محتوای امام زمان (ع)، قرائت دعای سلامتی و دکلمه در مورد ایشان از دیگر برنامه های پویش مردمی سلام فرمانده بود.

برخی از حاضران در این محفل نورانی ساکنان شهرستان های تابعه استان بودند که رنج سفر را تحمل کردند و خود را به ایلام و بوستان کوثر رساندند تا سهمی داشته باشند در عرض ادارت به امام زمانشان (عج).

حضور نیروهای امنیتی پلیس، خودروهای امدادی هلال احمر و اورژانس فوریت های پزشکی، توزیع سیمکارت رایگان، توزیع آب معدنی، سربند، پرچم، بادکنک های رنگی و تصویر شهید سلیمانی در بین مردم، اهتزاز پرچم هایی با مضمون امام زمان (عج)، نصب تلویزیون بزرگ شهری در محل و پخش همزمان برنامه از این گیرنده بزرگ شهری به چشم می آمد.

گرمای هوا، فشردگی جمعیت و خستگی هم نتوانست بر انسجام مردم غلبه کند و دوستداران امام عصر و الزمان (عج) مشتاقانه و خودجوش با شکوه خاصی برنامه را به سرانجام رساندند.

این برنامه به صورت زنده از شبکه استانی ایلام و شبکه سراسری شما نیز پخش شد و تصاویر و فیلم های آن به طور گسترده در بستر فضای مجازی و پیچ های مربوط به این پویش بارگزاری شد.

به گزارش ایرنا، سرود سلام فرمانده برای اولین بار زمستان ۱۴۰۰ ساخته و از تلوزیون ملی پخش شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و تاکنون در کشورهای متعددی بازخوانی شده است./ایرنا