ایلام - استاندار ایلام گفت: امسال ایجاد ۱۴ هزار و ۲۳۶ فرصت شغلی در این استان در حوزه های مختلف پیش بینی شده است.

حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست شورای اشتغال استان اظهار داشت: برای اشتغال استان ۱۱ دستگاه تعهد اشتغال داشتند که اکنون این آمار به ۲۱ دستگاه افزایش یافته اند.

بهرام نیا اظهار داشت: سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ میزان اشتغال استان ۱۱ هزار و ۴۳۴ نفر بود که چهار هزار و ۷۶۳ نفر آن مربوط به سال ۱۴۰۰ و مابقی مربوط به سال جاری است.

وی اضافه کرد: میزان اشتغال تعهد شده بر اساس هدف گذاری هر شهرستان با حضور فرماندار به عنوان رییس شورای اشتغال شهرستان مشخص شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: فرمانداران ۱۲ هزار و ۸۲۴ نفر اشتغال برای ۱۲ شهرستان اعلام کرده اند اما مدیران را مدیرانی توانمند می دانیم و مدیریت آنها را قابل قبول می دانیم.

 

ارزیابی عملکرد مدیران باید زمان استاندارد داشته باشد

استاندار ایلام گفت: برای ارزیابی مدیران بازه زمانی استانداردی تعریف کنیم و هشت تا ۹ ماه بعد باید ارزیابی انجام دهیم.

بهرام نیا اظهار داشت: با این وجود میانگین مدیریت مدیران استان را خوب ارزیابی می کنیم.

استاندار ایلام گفت: میزان اشتغال برنامه ریزی شده امسال ۱۴ هزار و ۲۳۶ نفر است که امیدواریم تحقق پیدا کند.

وی افزود: بر اساس اعلام مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در ثبت اشتغال تعهد شده مقام اول را در میان سایر استان های کشور کسب کرده است.

بهرام نیا اظهار داشت: بیشتر کارآفرینان و صنعت گران که ناموفق اند، مشاوره دقیقی از مرکز مشاوره نمی گیرند و بازار هدف را نمی شناسند.

وی افزود: لازمه ایجاد یک اشتغال در استان گرفتن مشاوره از مرکز مدیر کارآفرینی است تا همه جوانب به درستی بررسی کند.

بهرام نیا اظهار داشت: مدیران و شرکت های بخش خصوصی به عنوان یک تکلیف اشتغالزایی افراد مجموعه را به صورت سیستمی مد نظر داشته و کاریابی ها در قالب سامانه کاریابی باشد تا شفاف عمل کرده باشند.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های مدیریت در دولت سیزدهم عملکرد شفاف مجموعه است.

استاندار ایلام گفت: شرکت های بخش خصوصی در حدود ۶۳ شرکت خصوصی در استان شناسایی شده اند که حداقل ۸۰ درصد نیروها باید بومی استان و ۲۰ درصد اختیارات مدیران جذب نیرو غیر بومی باشد.

وی ادامه داد: اعتباراتی که به استان داده شده ، توزیع استانی تسهیلات تبصره ۱۶ انجام و سهم دستگاه ها مشخص شده است.

استاندار ایلام گفت: آهنگ ایجاد اشتغال در استان مناسب است و امیدواریم هر ماه با ثبت اشتغال های جدید در ۱۲ فرمانداری آمار خوبی ارایه شدد که این‌ روند امید را در دل مردم به ویژه جوانان روشن تر می کند.

بهرام نیا تاکید کرد: چندی قبل مصوبه ای در شورای ورزش و تربیت بدنی رقم خورد که جلساتی که بیش از ۲ ساعت طول می کشد فرصتی به اعضا داده شود در حد سه الی چهار دقیقه در همان پشت میز چند نرمش کششی در راستی حفظ سلامتی و خستگی جسمی خود انجام دهند.

وی افزود: برخی از کسانی که مدعی تندرستی و سلامت نشاط اجتماعی هستند، با نگاه سیاسی به این موضوعات پرداختند.

استاندار ایلام گفت: کسانیکه با نظام عناد دارند، حساب آنها فرق می کند اما برخی افراد که با عناد سیاسی مصداق این حرکت و انتقاد کردند از آن دشمنی خود را نشان دادند برخلاف شعار توجه به حفظ سلامت و تندرستی عمل کردند.

بهرام نیا اظهار داشت: هرچند رسانه های پرمخاطب و واقعی ما به خوبی جواب آن اندک رسانه را دادند اما این اقدام محکی بود برای آنهایی که مدعی اند اما در عمل ماهیت و درون خود که عجین به کار سیاسی بازی است، خلاف عمل خود نشان می دهند.

وی افزود: ما به این مصوبه پایبند هستیم و هر یک از کارکنان اداره یک ساعت به نام زنگ ورزش روی موبایل تعیین کنند تا در طول روز در یک زمان مشخص چند حرکت ورزشی برای جلوگیری از زانودرد و کم تحرکی پشت نیز نشینی انجام دهند.

استاندار ایلام گفت: عقل سالم در بدن سالم است و یک مدیر خوب برای برنامه ریزی لازم است که مدیر سالمی باشد زیرا اگر یکی از اعضا و جوارح او درد کند نمی توان به درستی برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

بهرام نیا اظهار داشت: استان ایلام به شکل نمادین می تواند در این زمینه الگو باشد و هر کس در هر کجا به مدت ۲ الی سه دقیقه حرکت ورزشی برای تندرستی و سلامتی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این نشست از مدیران موفق و مدیران امور شعب بانک های عامل استان در امر ایجاد اشتغال با اهدا لوح تقدیر شد./ایرنا