ایلام - استاندار ایلام با اشاره به نقش مهم و اثرگذار قوه قضاییه در برقراری عدالت در جامعه، گفت: برای تحقق این مهم همه‌ دستگاه ها باید یاریگر این قوه باشند.

حسن بهرام‌نیا روز شنبه در دیدار با رئیس کل، معاونان، دادستان مرکز استان، بازرس‌کل استان و کارکنان دستگاه قضا در استان مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یارانش، افزود: هفته قوه قضاییه برگرفته از یاد و نام شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ تن از یارانش است.

وی افزود: احکام، منش و تصمیمات قضات برگرفته از احکام الهی است.

استاندار ایلام ادامه داد: قوای سه‌گانه نظام جمهوری اسلامی ارکان حاکمیت در ایران اسلامی هستند و قوه قضاییه به عنوان یکی از سه رکن اصلی حاکمیت، نقش مهمی در گسترش عدل و عدالت در جامعه دارد.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به فرموده امام راحل (ره)، گفت: «اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی به اسلامی بودن قوه قضاییه مشروط است، لذا اگر احکام قوه قضاییه اسلامی نباشد نظام هم اسلامی نخواهد بود.

وی یادآور شد: این کلام خداوند به پیامبر اکرم (ص) است که؛ «ما کتاب را برای اجرای قسط، عدل و عدالت بر شما ساری و جاری می‌کنیم.»

بهرام نیا در ادامه جایگاه قضاوت را بی‌بدیل خواند و گفت: عزیزانی که در این جایگاه خدمت می کنند باید قدر رسالت خطیر و جایگاه خود را بدانند.

وی با تاکید بر این مهم که با همه‌ توان و ظرفیت در راستای کمک به اجرای عدل و عدالت و صدور احکام اسلامی در استان آماده‌ایم، اظهار داشت: در این راستا کمک و حمایت کنیم تا دستگاه قضایی بتواند برای ایجاد امنیت، آرامش و رضایتمندی مردم به‌خوبی صدور احکام را جاری و ساری کند تا مردم از قبل این احکام احساس آرامش کنند./ایرنا