پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 



ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام با انتقاد از عدم همکاری شهرداری‌های استان در خصوص استانداردسازی وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها، گفت: تمام شهرداری ها از سوی این اداره کل به دستگاه قضایی معرفی و بدون اخذ گواهی ایمنی پلمب خواهند شد.

مهناز همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرگار ما افزود: استانداردسازی وسایل بازی شهربازی‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اجتماعی بوده که در صورت غفلت خسارت‌ها و آسیب‌های مادی و معنوی زیادی برجا می‌گذارد که پیشگیری از آن نیازمند نظارت مستمر دستگاه‌های ذیربط و متولیان شهربازی‌ها است.

وی افزود: در استان ایلام ۲۱۰ وسیله شهر بازی وجود دارد که ۱۱۰ وسیله آن مختص به شهر ایلام و تمام آن‌ها زیر نظر شهرداری و غیر استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اینکه تنها بخش خصوصی استانداردسازی وسایل بازی را رعایت کرده‌اند، یادآور شد: شهرداری‌ها به هیچ وجه اجازه فعالیت بدون اخذ گواهی ایمنی را ندارند.

همتی با تقدیر از پیگیری دادگستری ایلام در خصوص استانداردسازی، نظارت و بازرسی تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی فعال در استان تاکید کرد: طی اواخر هفته گذشته، نماینده دادستان مرکز ایلام همراه با مدیران استاندارد و شهرداری ایلام در حوزه شهربازی طبق آخرین پایش و گزارش گیری اعلام شده، از وضعیت استاندارد سازی تجهیزات شهربازی و زمین های بازی در شهر ایلام بازدیدی به عمل آمد.

وی از معرفی تمام شهرداری های استان از سوی اداره کل استاندارد به دلیل نداشتن استاندارد شهربازی های این حوزه به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: دادستان ایلام نیز تذکرات لازم و همچنین تشکیل پرونده برای شهربازی‌های غیر استاندارد را صادر نمودند که اگر در موقع مقرر استاندارد سازی نشود پلمپ خواهند شد.

مدیرکل استاندارد ایلام بیان کرد: تیم های بازرسی این اداره کل ضمن بازدید از شهر بازی های استان و بررسی و ارزیابی های کارشناسی ، از به کارگیری تجهیزات فاقد مجوز بهره‌برداری معتبر جلوگیری و با عواملی که الزامات استاندارد را رعایت نکرده باشند برخورد قانونی خواهد کرد.

همتی به شهروندان ایلامی توصیه کرد: با توجه به تعطیلات تابستانی و افزایش استفاده از تجهیزات بازی، حتما از بهره‌برداران و اپراتورهای وسایل تفریحی، مجوز استاندارد این دستگاهها را مطالبه نمایند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group