پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

 

 

 

ایلام - استاندار ایلام خواستار اجرای تفاهم نامه بازگشایی مرز چنگوله - شهابی شد و گفت: پیشنهاد می شود در ایام اربعین صادرات و واردات از طریق مرز چیلات‌ و هلاله شمالی صورت پذیرد.

 حسن بهرام‌نیا روز جمعه در صدر هیاتی اقتصادی و سیاسی به استان واسط عراق سفر و در نشست مشترک با جمیل المیاحی استاندار واسط دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار ضمن تسلیت ایام حزن انگیز محرم ابراز امیدواری کرد نتایج این سفر منتج به تسهیل هرچه بیشتر در سفر زوار به عتبات عالیات شود.

استاندار ایلام در ادامه با تشکر از میزبانی خوب استاندار واسط عراق گفت: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که عتبات عالیات را در عراق و ثامن الحجج علیه السلام را در ایران گذاشت تا امروز مرکز توجه مسلمانان جهان باشد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه دشمنان ۲ کشور و در راس آنها آمریکایی‌های جنایتکار راضی به برگزاری مراسم باشکوه اربعین نیستند، تاکید کرد: لذا ۲ کشور بزرگ و دوست ایران و عراق باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره عظیم اربعین حسینی علیه‌السلام بکار ببندند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایام اربعین امسال مصادف با گرم‌ترین ماه سال است، گفت: بنابراین لازم است تمهیدات و توجه ویژه ای به ضروریات این فصل سال به ویژه در مقابل گرما در دو طرف مرز شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه تهیه آب به ویژه آب برای زوار در پایانه زرباطیه از آب شرب استفاده خواهیم کرد، اضافه کرد: لازم است در ورود رانندگان و تانکرهای حمل آب به تعداد ۳۰ تانکر آب در روز برای پایانه زرباطیه همکاری و مساعدت لازم صورت گیرد.

بهرام نیا افزود: برای جلوگیری از معطل شدن زوار در هوای گرم تقاضا داریم پذیرش زوار نیز بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته باشد.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که پیش بینی می شود حدود سه میلیون زائر از ایلام و مرز بین المللی مهران وارد عتبات عالیات شوند، اظهار داشت: از اینرو درخواست افزایش گیت های خروجی به ۲۵ گیت داده ایم.

وی در ادامه از همتای خود خواستار تهیه نرم افزار راهنما برای ورود زائران به عراق شد و گفت: همچنین خواستار افزایش پهنای باند اینترنت در این کشور برای زوار هستیم.

بهرام‌نیا در ادامه خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطعی برق در پایانه زرباطیه شد و گفت: با توجه به تردد قابل توجه زوار لازم است فضای بزرگتری برای جابجایی وسایل زوار در پایانه زرباطیه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: همچنین لازم است در این پایانه مکان مناسبی برای گمشدگان در نظر گرفته شود.

 

ورود مواکب ایرانی در پایانه زرباطیه تسهیل شود

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه در ایام اربعین ورود مواد غذایی در پایانه زرباطیه ممنوع است، خواستار تسهیل در ورود مواکب ایرانی در این منطقه شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با عنوان این مطلب که تمام تلاش ما برای برگزاری یک اربعین امن و قانونمند است، اضافه کرد: در این راستا انتظار همکاری همه جانبه از طرف عراقی نیز داریم.

 

نیمه دوم ماه صفر و ۵ روز نخست ربیع الاول مرز تجاری مهران بسته است

بهرام نیا با بیان اینکه ۱۵ روز قبل از اربعین و ۵ روز بعد از اربعین مرز تجاری مهران برای صادرات و واردات کالا بسته می شود، گفت: پیشنهاد می شود، در این ایام از طریق مرز چیلات‌ و هلاله شمالی کار صادرات و واردات صورت پذیرد.

استاندار ایلام در ادامه از ایجاد درب خروجی جدید در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: اما لازم است درب قبلی برای مواقع اضطراری همچنان وجود داشته باشد.

وی خواستار نشست های هفتگی فرمانداران مهران و بدره و مدیر پایانه های مهران و زرباطیه برای هماهنگی بیشتر تا ایام اربعین شد.

بهرام نیا ضمن تقدیر از سفر چند ماه گذشته استاندار واسط عراق به ایلام گفت: در این سفر تفاهم نامه هایی که برای دو کشور با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی مهم هستند ایجاد شد که لازم است به سرانجام برسند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از این تفاهم‌نامه‌های مهم پیگیری گشایش مرز چنگوله (شهابی) است، خواستار اجرایی شدن آن شد و گفت: زیرساخت‌های مرز چنگوله در ایران و مهران ایجاد شده و لازم است طرف عراقی نیز این مهم را در دستور کار خود در آن طرف مرز قرار دهد.

وی افزود: گشایش این مرز می تواند سطح مراودات و مبادلات بین دو استان و کشور را ارتقا دهد.

استاندار ایلام در پایان این نشست گفت: اینجا لازم است از مردم عراق که میزبان واقعی زوار عتبات عالیات هستند، تقدیر و تشکر داشته باشم و امیدوارم با تکمیل زیرساخت‌ های لازم در مسیر اربعین شاهد زیارتی سهل و شیرین برای زوار باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group