✍️سایت ویرا -علیرضا فاضلی- جبار قبادبیگی رئیس اسبق روابط عمومی آموزش و‌ پرورش استان را می‌توان در زمره یکی از بهترین رؤسای روابط عمومی ادوار ایلام نامید که بعد از او هیچ گاه کسی نتوانست به اندازه او اهل تعامل با رسانه باشد و بدرخشد.
🔸حاج‌قبادبیگی که به مدت ۳۰ سال یا ۱۱ هزار روز در آموزش و‌پرورش به عنوان معلم و رئیس روابط عمومی این سازمان به معنای واقعی کلمه اعتدال را معنا بخشید به درستی محل رجوع رسانه‌ها(بویژه رسانه‌های منتقد) با جریان‌های سیاسی متفاوت بود.
🔸 ارتباط متقابل و سازنده با اصحاب رسانه ، دفاع از وجاهت و ساحت محترم آموزش و پرورش و همکاری کدخدامنشانه او با کارکنان آموزش و پرورش در عین پختگی و‌ تجربه و زیرکی ،از قبادبیگی مدیری مدبر و‌ توانمند ساخته بود.
🔹 او که حتی پس از بازنشستگی‌اش در دوره ریاست بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش وقت در سال ۹۴ و پس از سی سال با همان لبخند‌های همیشگی گفت:هنوز هم می‌آموزم.
🔹آموزش و‌ پرورش یک دستگاه سازنده در حوزه تعلیم و‌ تربیت بوده است اما تاکنون مدیری در‌ حوزه روابط عمومی به تسلط این شایسته‌ی ارجمند نداشته است.
🔹حاجی‌ قبادبیگی در بین مدیرانی است که به جایگاه روابط عمومی شأنیت و مقام بخشید و پس از بازنشستگی این مدیر خدوم کمتر رسانه‌ای در این دستگاه عریض‌الطویل حاضر شده است.
🔹سعی در‌نادیده گرفتن زحمات و‌ تلاش‌های رؤسای روابط عمومی قبل و بعد از وی را نداریم اما می‌توان ادعا نمود که تاریخ روابط عمومی در آموزش و پرورش به دوران قبل و بعد از حضور وی در این مسئولیت خطیر مبدا سنجش و‌ ارزیابی عملکردها می‌شود.