ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ظرفیت اسکان توقفگاه های موقت شهرستان های بین مسیر استان منتهی به مهران برای توقف زائران پیش از عزیمت به مرز باید افزایش یاید.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در دیدار سرپرست نمایندگی اداره اموال تملیکی بنیاد مستضعفان ایلام گفت: برای اربعین امسال پیش بینی ها حکایت از حضور حدود ۷۰ درصدی زائران در استان ایلام و مرز مهران دارد.

وی افزود: با توجه به کمبود زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در مرز زرباطیه عراق و پایین بودن سرعت اینترنت در این گذرگاه مرزی، برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز مهران باید زائران در اقامتگاه های موقت طول مسیر اسکان داده شوند و عزیمت آنها به مرز مدیریت شده باشد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: یکی از این سکونتگاه های موقت و پرتردد زائران در ایستگاه صلواتی سه راهی کارزان محل ‌تلاقی سه شهرستان چرداول، سیروان و ایلام قرار گرفته است که باید ظرفیت پذیرش این اقامتگاه بیشتر شود.

کریمی تبار تاکید کرد: همچنین باید توزیع امکانات در مرز و سایر شهرستان های محل تردد زائران مدیریت شده باشد،  به گونه ای که یک شهرستان با کمبود و شهرستانی دیگر با وفور امکانات مواجه نباشد.

وی به استفاده از ظرفیت و توان مردم برای مشارکت در خدمات رسانی به زائران تاکید کرد و خواستار افزایش آب سرد و وسایل سرمایشی و خنک کننده شد.

سرپرست نمایندگی اموال تملیکی بنیاد مستضعفان ایلام نیز گفت: ۲۰ میلیون آب معدنی تهیه و ذخیره شده که ۶۰ درصد این آب ها برای شهر ایلام است.

رستم بیگی ادامه داد: این مقدار آب توسط بنیاد مستضعفان و از طریق وزارت نیرو تهیه و تامین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طبق رایزنی های انجام گرفته با استانداری و شرکت سیمان، بنیاد مستضعفان هر میزان سیمان برای زیرساخت های اربعین مورد نیاز باشد را از شرکت سیمان ایلام تهیه می کند.

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود بیش از پنج میلیون نفر زائر از مرز مهران تردد کنند.

۷۰ درصد زایران اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

مرز مهران به واسطه کوتاهی مسیر مهمترین گذرگاه مرزی کشور برای تردد زائران است که همواره بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از این مرز عبور می کنند./ایرنا