ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه قوه قضاییه و دستگاه های تابع این قوه در استان در راستای تحقق عدالت اجتماعی و تسهیل امور مردم عملکرد قابل دفاعی دارند، گفت: دغدغه دستگاه قضا برای احقاق حقوق عامه قابل ستایش است.

حسن بهرام نیا روز دوشنبه در دیدار با مدیران تابع قوه قضاییه در استان به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: این هفته یادآور دولت مکتبی، پرکار، کم ادعا، مردم محور و مردم سالار است.

وی افزود: این هفته یادآور همه خوبی هاست که باید در قاموس کارگزاران دولت باشد و امروزه شرایط کشور با گذشته قابل مقایسه نیست چراکه مردم دارای عزت و اقتدار هستند.

استاندار ایلام ادامه داد: مردم ایران با اقتدار تمام چهار دهه در مقابل تحریم های ناجوانمردانه دشمن ایستادگی کردند و نشان دادند که هیچگاه در مقابل استکبار شکست را نمی پذیرند.

بهرام نیا با اشاره به دوران طاغوت و رژیم شاهنشاهی یادآور شد: آن دوران ۶۰ هزار مستشار نظامی در کشور بودند که ایران را به محل عیش و نوش خود تبدیل کرده بودند.

وی اضافه کرد: امروز ولایت فقیه برای کشور عزت و افتخار است و با این رهبری فقیه روز به روز درحال پیشرفت هستیم.

استاندار ایلام در بخش دوم دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش های مجموعه دستگاه های تابع قوه قضاییه در استان، گفت: از زحمات مدیران این حوزه تشکر و قدردانی می کنم که با تلاش شبانه روزی در راستای رضایتمندی مردم تلاش می کنند.

بهرام نیا نتیجه هماهنگی ، اتحاد و انسجام، هم صدایی و تک صدایی مدیران دستگاه های اجرایی استان را خدمت صادقانه برای مردم عنوان کرد و گفت: امیدواریم همه قدردان این موهبت الهی باشیم چراکه عاقبت بخیری ما در سایه خدمت صادقانه به مردم است.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که در تمامی امور برای مردم تسهیل گر باشیم، افزود: دستگاه ها قضا در راستای عدالت اجتماعی و تسهیل امور مردم بهترین عملکرد را داشته است که جای قدردانی دارد.

نزول سه رتبه ای ایلام از نظر نرخ تورم و رتبه نخست اشتغال در کشور

وی در بخش سوم سخنان خود با اشاره به توفیقات استان در ۲ بخش ایجاد اشتغال و کاهش نرخ تورم، گفت: تورم استان پس از سال ها در تاریخ استان که رتبه نخست کشور را داشت و نگین کشور از نظر تورم بود با ورود دستگاه ها اجرایی، تعزیرات، بازرسی، دستگاه های نظارتی مانند جهاد، صمت و بسیج اصناف سه رتبه نزول یافت که با راه اندازی میدان میوه و تره شهر ایلام شاهد کاهش بیشتر نرخ تورم در استان خواهیم بود.

استاندار ایلام گفت: براساس سامانه رصد وزارت کار، ایلام در سال ۱۴۰۱ تاکنون رتبه نخست ایجاد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

بهرام نیا اضافه کرد: همچنین استان ایلام در سال ۱۴۰۱ از نظر جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه سوم کشور را کسب کرد که این توفیقات نتیجه هم صدایی، همکاری همه دستگاه به ویژه دستگاه های تابع قوه قضاییه در استان است که خروجی آن به نفع مردم است./ ایرنا