ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه همایش اربعین ظرفیتی برای نشان دادن وحدت جهان اسلام است گفت: دشمنان نظام به نقش و میزان اثرگذاری اربعین پی برده و دنبال ضربه زدن به این حرکت فرهنگ ساز هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام به بیان اهمیت و نقش کنگره عظیم اربعین حسینی برای نشان دادن وحدت جهان اسلام پرداخت و افزود: امروز دشمنان نظام تاثیر گذاری کنگره اربعین را درک کردند و قصد ضربه زدن به این حرکت فرهنگ ساز را دارند.

وی با تقدیر از مردم عراق برای پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) افزود: دوستی ۲ ملت ایران و عراق دوستی دیرینه و از محبت به اهل بیت نشات می‌گیرد.

خطیب جمعه ایلام اقدام سید کاظم حائری از مراجع تقلید شیعه را ستودنی دانست و گفت: این عالم بزرگ با کناره گیری خود و اقتدا به رهبر معظم انقلاب راه پیشرفت جامعه اسلامی را به جهانیان نشان داد.

کریمی تبار همچنین در بخشی از سخنان خود به ضعف کشورهای اروپایی در برابر ایران اشاره کرد و یادآور شد: در جنگ اوکراین و روسیه امروز شاهد درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئیس جمهور ایران برای پایان دادن به جنگ هستیم که این نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد.

وی در پایان با تقدیر از خدمات ستاد اربعین استان برای تسهیل در تردد زوار خواستار برپایی موکب‌ها و پذیرایی از زائران شد و گفت: زائران نیز سفر خود برنامه ریزی و مدیریت کنند تا ازدحام در مرزها صورت نگرفته و خدمتگزار تسهیل و بهتر صورت گیرد./ایرنا