ایلام - مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: نزدیک به ۱۳ هزار نفر از مردم استان عضو بخش های مختلف این جمعیت شامل جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران هستند و به جامعه خدمت می کنند.

غلامرضا علیمحمدی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: تعداد اعضای جوانان هشت هزار و ۵۲۶ نفر، داوطلبان سه هزار و ۷۷۷ نفر، امدادگران و نجاتگران نیز ۶۵۷ نفر هستند که در بخش های مختلف تعریف شده پس از طی مراحل آموزشی به صورت خودجوش به جوامع هدف خدمات رسانی می کنند.

 

مشارکت در ۳۸۰ حادثه توسط معاونت امداد و نجات

وی در تشریح فعالیت امدادگران این جمعیت توضیح داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر در معاونت امداد و نجات از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال در ۳۸۰ حادثه فعالیت امدادی داشته اند که ۱۹۵ مورد حادثه جاده ای، ۷۲ مورد کوهستان، پنج مورد صنعتی و کارکاهی، ۲ مورد دریایی و ساحلی از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل هلال احمر ایلام با بیان اینکه ۶۱۱ تیم به استعداد ۲ هزار و ۹۷۲ نفر روز به یاری حادثه دیدگان شتافته اند، افزود: امدادگران به وضعیت حال ۵۷۱ مصدوم رسیدگی کرده اند که ۱۵۱ نفر انتقال به مراکز درمانی توسط آمبولانس و هشت نفر اعزام توسط بالگرد انجام گرفت و بالگرد این جمعیت ۱۳ سورتی پرواز برای نجات جان بیماران و مصدومان داشته است.

 

برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای هفت هزار و ۵۴۷ نفر

علیمحمدی یادآور شد: طی بازه زمانی یکساله هفت هزار و ۵۴۷ نفر از جوانان در برنامه ها و کارگاه های آموزشی طرح غنی سازی اوقات فراغت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر بهره مند شدند و ۱۰ هزار نفر از جوانان عضو این معاونت در پویش ملی چلچراغ (انجام یک تا ۴۰ کار خیر به نیابت از شهید سلیمانی) شرکت کردند.

وی ادامه داد: در طرح توسعه ناظران سلامت با موضوع کرونا افزون بر ۶۶ هزار نفر از عموم مردم از خدمات و راهنمایی هایی جوانان عضو این طرح بهره‌مند شدند و همچنین توزیع یک هزار و ۱۰۰ بسته نوشت افزار و کیف های امدادی به دانش آموزان کم بضاعت، کاشت ۳۰۰ اصله نهال در راستای پویش ملی ایران سبز، آموزش های امدادی و کمک های اولیه به تیم های دادرس با مشارکت سه هزار و ۸۸۳ دانش آموز در ۸۹ مدرسه برای حوادث احتمالی غیرمترقبه و راهنمایی ۳۲ هزار مهمان نوروزی از جمله اقدامات این معاونت بوده است.

 

۶۵۵ دوره آموزشی معاونت آموزش و پژوهش

مدیرعامل هلال احمر ایلام تاکید کرد: یکسال گذشته ۶۵۵ دوره مختلف آموزشی با شرکت ۱۳ هزار و ۷۶۰ نفر از سوی معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان برگزار شد که این آموزش ها شامل ۵۷۰ دوره آموزش همگانی با شرکت ۱۱ هزار و ۸۱۰ نفر، ۶۵ دوره آموزش های پایه تخصصی ویژه نجاتگران با حضور یک هزار و ۳۰۰ نفر و ۲۰ دوره آموزشی الکترونیکی با مشارکت ۶۵۰ نفر بود.

علیمحمدی ایجاد خانه های هلال را از مهمترین بخش های جمعیت هلال احمر برشمرد و اضافه کرد: ۷۲ خانه هلال در مناطق شهری و روستایی استات به منظور ارائه آموزش های امدادی فعالیت دارند که در این خانه ها آموزش های همگانی امداد، کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات اجرا شده و خانه های هلال در واقع شعب کوچکی از جمعیت هلال احمر محسوب می شود که در مناطق مختلف پراکنده است.

وی یادآور شد: این آموزش ها برای چهار رده سنی کودکان هشت تا ۱۲ سال، نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال، جوانان ۱۹ تا ۳۵ سال و بزرگسالان بالای ۳۶ سال برگزار می شود و در بازه زمانی یکساله سه هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۱۶ دوره آموزشی دوره های آموزشی را فرا گرفتند تا در برابر آسیب های محیطی یا حوادث و سوانح به فرد مصدوم پیش از رسیدن نیروهای امدادگر امدادرسانی کنند.

 

معاونت امور داوطلبان و مشارکت گسترده در کمک به نیازمندان

علیمحمدی از پرداخت کمک هزینه درمانی به یک هزار و ۹۰۰ نفر از مددجویان به ارزش ۳۹ میلیارد ریال، اجرای ۲۴۲ فعالیت داوطلبی با هزینه ۱۷ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال برای ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در یک سال اخیر در معاونت امور داوطلبان خبر داد و افزود: همچنین بهره مندی ۳۲ نفر از امکانات ۹ بانک امانات تجهیزات پزشکی فعال جمعیت هلال احمر از ابتدای سال جاری تاکنون، اجرای ۲۲ برنامه داوطلبی بهداشتی - درمانی و معیشتی به ارزش چهار میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال در مناطق محروم و بهره مندی سه هزار و ۹۲۷ نفر از دیگر برنامه های این معاونت بوده است.

وی ادامه داد: توزیع ۲ هزار و ۷۶۶ بسته غذایی بین خانواده های نیازمند در قالب طرح هلال رحمت به ارزش ۱۴ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال در ماه رمضان و عید نوروز، تهیه یک هزار و ۱۰۱ بسته نوشت افزار، لباس، کیف و کفش در طرح ارمغان مهر به ارزش ۷۷۰ میلیون ریال برای دانش آموزان نیازمند، تهیه و توزیع غذا و گوشت گرم به ارزش ۵۳۵ میلیون ریال و توزیع بین ۶۹۰ خانواده، اهدای ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال، آزادسازی سه زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت ۱۹۰ میلیون ریال و اهدای ۱۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال بخشی از خدمات معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ایلام بوده است.

 

ارائه خدمات به یک هزار و ۴۳۱ نفر در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در بازه زمانی شهریور سال گذشته تا امسال به یک هزار و ۴۳۱ نفر مراجعه کننده در قسمت های گفتاردرمانی ۲۷ نفر، شنوایی سنجی ۱۹۶ نفر، فیزیوتراپی یک هزار و ۹۰ نفر و ارتوپد فنی     (ارتز و پروتز) خدمات درمانی و توانبخشی ارائه شده است و در این مدت ۲۵ هزار و ۱۳۵ بیمار از خدمات دارویی داروخانه هلال احمر بهره مند شده اند.

وی اظهار داشت: در داروخانه هلال احمر ۸۹ قلم دارو برای بیماران خاص وجود دارد که بیماران پیوندی اعم از پیوند کلیه، قلب و کبد، کلیوی، ام اس، شمی درمانی، رماتیسم، لوپوس (خودایمنی)، اختلالات رشد و بیماران دیابتی از داروهای این مرکز استفاده می کنند و در بازه زمانی یک ساله اخیر حدود ۱۷۶ میلیارد ریال داوری بیماران خاص با سود چهاردرصد به متقاضیان عرضه شده است./ایرنا