ایلام -رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: برگزاری باشکوه اربعین، اتحاد ۲ ملت ایران و عراق و حضور پرشور شیعیان اقصی نقاط دنیا در عتبات عالیات حاصل مجاهدت های امام راحل (ره) است.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده روز یکشنبه در آیین هشتمین سوگواره علمدار کربلا اظهار داشت: خون شهدای کربلا به زندگی ما نور و جهت بخشیده و مسیر عزتمندی شیعیان با محوریت اربعین به برکت روشنگری های امام خمینی (ره) و ایثارگری شهدا و رزمندگان است.

وی افزود: یاریگری امام حسین (ع) نباید به ظاهر باشد، بلکه به عنوان یاریگر واقعی سیدالشهدا (ع) باید تمام ارکان زندگی، افکار و اعمال ما برگرفته از سرمشق حسینی، فاطمی و علوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده ادامه داد: اربعین امسال همه زائران به نیابت از امام راحل، شهدا و صلحا زیارت کنند و احیای فرضیه دینی نماز و امر به معروف و نهی از منکر را مد نظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام هم در این سوگواره گفت: قدرت اربعین نیروهای پراکنده تشیع در سراسر دنیا را کنار هم قرار داده و موجب اتحاد و یکپارچگی جهان تشیع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار اظهار داشت: اربعین و دعای پر فیض عرفه امت های واحده را از جهان تشیع از ملیت های مختلف کنار هم قرار داده که بیانگر قدرت و هیمنه اربعین در دنیا است.

وی افزود: وحشت دشمن نیز از عظمت اربعین و همین اجتماع گسترده شیعیان و علاقمندان به اهل بیت (ع) است و هدف آنها ایجاد تفرقه بین ملت های عراق و ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار با بیان اینکه اربعین ریشه در اعماق وجود تشیع دارد، تاکید کرد: حضور پرشور زائران اربعین نشان دهنده غیرت حسینی شیعیان در برابر هجمه های پوشالی دشمنان است و اجاره نمی دهند که هجمه ها و دسیسه های دشمنان به نتیجه برسد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حضرت عباس (ع) جنگاوری دلیر و شجاع بود که به جای میدان رزم با تبعیت از فرمان و خواست امام زمان خویش مسوولیت علمداری را برعهده گرفت و تابع دستور آقا و مولایش شد.

سارا فلاحی ادامه داد: صداقت، خلوص در رفتار و فرمانبرداری از امام زمان خود از جمله ویژگی های منحصربه فرد ایشان است که باید الگویی برای همه نسل ها باشد.

وی افزود: اکنون نیز باید نسل جوان و نوجوان با تبعیت از ولی امر خود تداوم بخش مسیر کربلا باشند و شهدای مدافع حرم نمونه های بارز امتداد نهضت عاشورا هستند.

به گزارش ایرنا، در این سوگواره قائم مقام و تعدادی از اعضای تولیت آستان مقدس حرم شریف ابوالفضل (ع) حضور داشتند و با اهدای حمایل و تندیس سوگواره از آنها تقدیر شد.

یزله خوانی جمعی از جوانان عشایر عرب شهرستان دهلران، شعر و مدیحه سرایی، برگزاری نمایشگاه عکس اربعین از عکاسان استان های مختلف کشور از دیگر برنامه های این سوگواره بود.

در این آیین از تابلو فرش دستبافت هنرمندان مسجدی عضو کانون های مساجد استان ایلام رونمایی و به بارگاه ملکوتی آقا عباس ابن علی (ع) هدیه شد./ ایرنا