ایلام -  نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اجناس موجود در اداره امور تملیکی ایلام باید تعیین تکلیف شوند و مسوولان ذیربط باید با حساسیت بیشتری در رابطه با این انبار و سایر انبارهای سطح کشور برخورد کنند.

سارا فلاحی روز دوشنبه در بازدید از انبار اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی ایلام اظهار داشت: با توجه به وجود یک سری خلاهای قانونی، اداره تملیکی استان ایلام در تلاش است تا بتواند اجناسی که در این انبار هستند را واگذار کند چرا که انبارها در حال استهلاک شدن هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان ایلام نهادهای مختلف به لحاظ مالی در تنگنا هستند وجه لازم برای پرداخت به اداره تملیکی را ندارند که بتوانند این اجناس را که در حال ازبین رفتن هستند و استان نیز به شدت به آنها نیاز دارد، خریداری کنند.

فلاحی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد اجناس موجود در این انبار و بر اساس نظر مدیر اداره امور تملیکی استان قاچاق هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مرز مهران یک مرز صادرات محور است، این یک خلا اساسی است که باید پر شود.

فلاحی با بیان اینکه در تلاشیم در مرکز جلساتی را برای رفع این مشکلات به همراه مسوولان برگزار کنیم، بیان کرد: متاسفانه دستگاه قضایی نیز عدم تسریع در تعیین تکلیف انبارها اداره مورتملیکی استان با مشکل مکان مواجه است.

وی با تاکید بر برطرف کردن خلاهای قانونی در این زمینه اظهار داشت: باید برای ایلام و سایر استان های محروم یک دستور جدی از مجمعی که اداره امور تملیکی زیر مجموعه آن است، صادر شود که بخش عظیمی از این کالا که نیازهای اساسی استان هستند و به شکل قاچاق توقیف شدند تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم این معضل اساسی برطرف و دستگاه قضا نیز در یک شعبه مستقل و مخصوص این انبارها را در سطح کشور تعیین تکلیف کند ، با توجه به پرونده های بسیاری که در دستگاه قضا وجود دارد، نیاز است جدای از سایر پرونده ها مورد بررسی قرار گیرند./ایرنا