ایلام - شهردار ایلام گفت: بین ۲ تا ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری از شهرداری استان های مختلف کشور از امروز عازم مرز بین المللی مهران می شود.

بابک محمدی آوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: باتوجه به حجم زیاد زائران، برای سهولت در تردد این تعداد اتوبوس درون شهری در مرز مهران مستقر خواهند شد.

وی افزود: این اتوبوس ها مسافران را از پایانه مرزی به پارکینگ های برکت و اربعین و بالعکس را با نظارت و مدیریت سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ایلام انتقال می دهند و در صورت لزوم مسافران را بین استان های مختلف نیز جابجا می کنند.

شهردار ایلام ادامه داد: ۳۰ دستگاه اتوبوس با ۶۰ راننده، ۱۰ نفر عوامل اجرایی، ۲ نفر امدادی و ۲ نفر فنی از شهر ایلام طی ۱۰ روز گذشته در مرز مهران مستقر شده اند و به زائران خدمات درون شهری مهران تا پایانه مرزی و پارکینگ های برکت و اربعین ارائه می دهند.

محمدی آوندی تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل دورن شهری مستقر در مهران زائران را با نرخ مصوب از قبل تعیین شده بین پایانه مرزی، پارکینگ های اربعین و برکت جابجا می کنند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین در سامانه سماح مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امن بودن طول مسیر در داخل خاک عراق از مهمترین دلایل برای انتخاب مرز مهران توسط زائران است./ایرنا