سایت ویرا -رضا صیدی - فرماندار دره شهر گفت: با خروج جسد جوان دره شهری از گودال، عملیات جستجو و انتقال بعد از ۱۷ روز به پایان رسید.

هوشنگ طاهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: عصر امروز با تلاش نیروهای مستقر در محل حادثه جسد جوان دره شهری خارج و به خانواده متوفی تحویل داده شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه جستجوی جوان دره شهری باعث ایجاد آسیب زیست محیطی به بافت محل حادثه شده است، بازسازی محل حادثه به حالت اولیه زمان بر است،

فرماندار دره شهر یادآور شد: یک سد و کانال موقت برای انحراف مسیر آب احداث شده بود که باید تخریب شود.

طاهری تاکید کرد: این مدت دستگاه های های مختلفی از جمله جمعیت هلال احمر، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، قرارگاه خاتم، استانداری و مدیریت ستاد بحران، فرمانداری دره شهر و مردم در این عملیات حضور و مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: این مدت پنج دستگاه پیکور و بیل مکانیکی، ۲ بولدوزر، سه دستگاه پمپ مکنده آب، ۲ لودر از ادارات مختلف و چهار تراکتور تراکتور از کشاورزان منطقه به تناوب در این عملیات مشارکت داشتند و همچنین ناتاشا سگ جسد یاب عدنان مطوری (که در حادثه متروپل موفق به یافتن اجساد و افراد زنده متعددی در زیر آوارها شده بود) موفق به یافتن مکان اصلی جسد شد.

وی تاکید کرد: یافتن جسد این جوان دره شهری یک مطالبه عمومی و جدی خانواده وی و مسوولان استان بود که با یافتن جسد وی با موفقیت به سرانجام رسید.

به گزارش ایرنا، ۳۱ مردادماه فردی ۲۸ ساله دارای ۲ فرزند خرسال به علت ریزش دیواره دره مشرف به سد سیمره مفقود شد و جستجوها برای یافتن وی تا غروب دیروز ادامه داشت.
احتمال می رود فرد مفقودی با انفجار دینامیت و مواد منفجره قصد صید ماهی مورد حادثه قرار گرفته باشد./ ایرنا