ایلام - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به ثبت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در محورهای اربعینی کشور از ابتدای شهریور تاکنون گفت: محدودیت های ترافیکی برای تردد خودروهای سنگین در مرزهای چهارگانه در حال اعمال است.

سردار سید کمال هادیانفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما مستقر در مرز مهران اظهار داشت: از فردا محدودیت های ترافیکی برای وسایل نقلیه سنگین در محور ایلام - مهران اعمال و در سایر مرزهای خسروی، چزابه و شلمچه نیز مشمول محدودیت های ترافیکی می شوند.

وی افزود: در مسیر خرمشهر - اهواز به علت پهنای کم جاده و نبود جداکننده تردد ماشین های سنگین ممنوع است و در استان ایلام کامیون و تریلی حامل تجهیزات ایستگاه های صلواتی از سه راهی حمیل به سمت مرز سومار حرکت کنند و وسایل نقلیه سنگین کرمانشاه نیز از پایانه تجاری پرویزخان تردد کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: بر اساس آمار پلیس راهور تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد توسط سامانه های ترددشمار در محورهای اربعینی کشور ثبت شده است.

سردار هادیان فر یادآور شد: این میزان تردد افزایش محسوسی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ نشان می دهد و در طی ۴۸ ساعت گذشته نیز میزان ترددها ۳۱ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ۹۴ درصد زائران مرزهای زمینی را برای تردد خود انتخاب کرده اند و تا دیروز ۵۵ درصد مجموع زائران از مرز مهران به عنوان اصلی ترین و مهمترین مرز تردد کرده اند.

سردار هادیانفر گفت: ۳۰ درصد زائران نیز از مرز شلمچه، ۱۰ درصد چذابه و چهار درصد نیز از مرز خسروی تردد کرده اند و عبور از مرزهای تمرچین و باشماق بسیار کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد زائران با خودروهای شخصی به مرزها سفر می کنند، یادآور شد: باید نکات ایمنی رانندگی را رعایت و از سفر به صورت تک سرنشین برای جلوگیری از خواب آلودگی و خستگی راننده اجتناب ورزند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تاکید کرد: در هیچ کدام از مسیرهای مرزهای چهارگانه گره ها و انسدادهای ترافیکی وجود ندارد و در مسیرهای منتهی به مهران تردد روان اما پرحجم است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۷۰ ردصد زائران اربعین مرز مهران را برای تردد اربعین خود در سامانه سماح انتخاب کرده اند.

امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق و نیز نزدیکی مسافت از مهمترین دلایل انتخاب این مسیر توسط زائران است./ ایرنا