ایلام - استاندار ایلام گفت: ۱۱۰ هزار زائر اربعین تنها در ۱۲ ساعت گذشته از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در بازدید از نحوه خدمات رسانی به زوار در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: از بامداد دیشب تاکنون ( ۱۲ ساعت گذشته ) ۱۱۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کرده اند که پیش بینی می شود این میزان تا نیمه امشب از مرز ۲۰۰ هزار عبور کند.

وی افزود: تردد در پایانه مرزی مهران بسیار زیاد، اما روان است و با تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده هیچ مشکلی در خروج و ورود وجود ندارد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه ایلامیان مردمانی متدین ، شهیدپور و مهمانواز هستند، یادآور شد: آب آشامیدنی، یخ و تغذیه به میزان لازم برای زوار تامین شده و در این راستا خوشبختانه هیچ مشکلی نداریم.

تخفیف ۷۰ درصدی کرایه اتوبوس ها در پایانه مرزی مهران

بهرام نیا با اشاره به پیش بینی های لازم برای بازگشت زائران اضافه کرد: زواری که قبل از ۲۳ شهریور ماه از طریق مرز مهران وارد کشور شوند در صورت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ۷۰ درصد تخفیف برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی با آرزوی سلامتی و تندرستی ، زیارتی مقبول و سفری ایمن برای تمامی زائران اربعین گفت: ایلام امروز به پایتخت میزبانی از زوار اربعین تبدیل شده و جای جای این استان مردم و مسوولان در کنار یکدیگر در حال پذیرایی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) هستند./ایرنا