ایلام - دادستان ایلام از کشف اختلاس در یکی از دستگاه های استان خبر داد و گفت: رصد اطلاعاتی و عملیاتی منسجم با همت سربازان گمنام امام زمان (عج) موجب کشف فساد گسترده مالی در یکی از ادارات کل استان ایلام شد.

به گزارش دفتر دادستانی استان ایلام، عبدالوهاب بخشنده روز پنجشنبه اظهار داشت: یکی از معاونان و ۲ نفر از نیروهای شرکت پشتیبانی امور دام استان در این راستا دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و تحقیقات از ۲ متهم دیگر در یکی از شعب بازپرسی درحال انجام است.

وی افزود: این اشخاص با سوء استفاده از موقعیت شغلی و تطمیع دیگر کارکنان شرکت مبادرت به فروش اقلام دولتی و تحصیل وجوه ناشی از آن به نفع خود کرده اند.

دادستان ایلام ادامه داد: در این پرونده فساد کلان اداری، تمام اموال یکی از متهمان ازجمله خودروهای لوکس و واحد های آپارتمانی در راستای حفظ حقوق بیت المال و با عنایت به موضوع پولشویی این شخص تا صدور رای قطعی توقیف خواهد بود.

بخشنده ادامه داد: فرد خاطی در تحقیقات اولیه به اختلاس شصت میلیارد ریال و شگرد تحصیل آن اقرار کرده است و با توجه به اقرار متهم مبلغ اختلاس چندین برابر مبلغ اعلامی از سوی متهم بوده و زوایای مختلف پرونده در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: تحقیقات جدی و پیگیری بازپرسان ومجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج)، تلاش برای شناسایی تمام مرتبطان پرونده، اموال تحصیل شده و انهدام کامل این شبکه پولشویی و فساد ادامه خواهد داشت.

دادستان ایلام یادآور شد: این افراد نهاده های دامی که مربوط به دامداران بود را به نفع خود بصورت غیر قانونی تصاحب و در بازار آزاد به فروش رسانده بودند که بازداشت شدند./ایرنا