ایلام- معاون اول رییس جمهور گفت: ارزاق مورد نیز مواکب برای تامین رفاه زوار اربعین به مرزهای تعیین شده ارسال خواهد شد.

محمد مخبر روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین در مرز مهران اظهار داشت: استاندار ایلام بصورت انقلابی و جهادی اقدامات خوبی در مدت کمی انجام دادند که قابل تقدیر است و تلاش داریم کارهای زیرساختی دیگر که ایشان آغاز کرده را تکمیل کنیم.

وی افزود: بحث تخصیص بودجه در استان ایلام به ویژه برای اربعین را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

معاون اول رییس جمهور از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همه اعضای ستاد اربعین، سپاه پاسداران دستگاه انتظامی امنیتی و مرزبانی که در برگزاری کنگره عظیم اربعین مشارکت کردند قدردانی و ابراز امیدواری کرد این روحیه همدلی در استان روز به روز تقویت شود.

مخبر یادآور شد: امروز در دولت انقلابی شاهد حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی در بین زوار هستیم که این مهم قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: ظرف ۴۸ ساعت آینده بنا بر درخواست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و استاندار ارزاق به مواکب ارسال و مواکب بیشتر تقویت می شوند.

معاون اول رییس جمهور همچنین گفت: در خصوص نیاز به کانکس های یخچالدار به استان ، این موضوع پیگیری و این کانکس ها ارسال خواهد شد، لیفتراک توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات به استان ارسال می شود، ضمن اینکه یک دستگاه یخ ساز هفت تنی به استان ارسال و روزانه ۸۰۰ قالب از همدان به استان ایلام ارسال می شود.

مخبر تاکید کرد: با هماهنگی انجام شده با وزیر بهداشت اقلام دارویی لازم به استان ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ هواپیمای آب پاش زودتر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، گفت: هر نیازمندی که استان در خصوص اربعین داشته باشد، تلاش می‌کنیم در اسرع وقت تامین شود.

معاون اول رییس جمهور یادآور شد: مدیریت زمان برای زائران بسیار مهم است و مردم در مهران توقف زیادی نداشته باشند./ایرنا