سایت ویرا- رضا صیدی -استاندار ایلام گفت: بدون هیچ اعتباری ۹۰۰ میلیارد تومان در حوزه اربعین هزینه شد اما با نگاه دولت کار و کرامت معطل نماندیم.

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان با حضور معاون اول رییس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا افزود: بین همه اعضا دولت و ائمه جمعه وحدت تمام نشدنی برقرار است.

وی افزود: توفیقات دولت سیزدهم در استان در سایه همدلی است.

استاندار ایلام ادامه داد: یکی از اقدامات جهادی و انقلابی حضور دوباره معاون اول رییس جمهور در مرز مهران است.

بهرام نیا تاکید کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای ارزاق مواکب امروز آقای معاون اول رییس جمهور دستور دادند که تامین شود.

وی با اشاره به احداث پروژه پل صلواتی واقع در مسیر به دهنه ۴۵ ظرف کمتر از ۴۵ یادآور شد: امروز بتن ریزی در حال انجام است و نشان می دهیم که خواستن توانستن است.

وی با بیان اینکه ۸ هزار اتوبوس برای بازگشت زوار به مبدا نیاز داریم، افزود: بیمارستان صحرایی در مهران با توجه به گرمای هوا جابگو نیست که در این راستا ۳۰ کانکس یخچالدار و مجهز به سرمایش نیاز داریم.

استاندار ایلام گفت: آب در پایانه به اندازه کافی دپو شده و برای خنک سازی، امروز یک هزار و ۲۰۰ قالب یخ وارد استان شد.

بهرام نیا گفت: ۲ لیفتراک نیاز داریم و ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی، اما اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بسیار ضعیف است و نیازمند مساعدت هستیم.

رییس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: طی درخواستی که از معاون اول رییس جمهور در خصوص تامین یخ داشتیم خوشبختانه با دستور ایشان از وزارت نیرو تماس گرفتند یک کارخانه هفت تنی امشب به مهران خواهد آمد و روزی ۸۰۰ قالب نیز از استان همدان به استان ایلام ارسال می شود.

بهرام نیا گفت: سفر ایمن، ارزان و راحت دغدغه رییس جمهور برای زوار و دولت سیزدهم است ایمن سازی محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گرفته است که تمامی رانندگان با آرامش خاطر می توانند از مسیر اربعین ایلام تردد کنند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای سفری ارزان، گفت: در مهران ظرفیت پارک برای ۱۰۰ هزار خودرو مهیا شده است که در پارکینگ خصوصی روزانه ۱۰ هزار و پارکینگ عمومی ۵ هزار تومان در نظر گرفته شد، برای حفظ شأن و تکریم زائر بیش از ۱۷۰ موکب در حال فعالیت هستند که به زوار غذای گرم میان وعده و شام ارائه می دهند./ایرنا