ایلام - فرمانده مرزبانی ایلام گفت: همه نقاط مرزی این استان به تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی مجهز هستند و با بکارگیری دستگاه ها و سیستم های هوشمند تاکنون در همه نوار مرز پوشش امنیتی کامل برقرار است.

سرهنگ فرج رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: نیروهای مرزبانی در استان ایلام با بکارگیری تدابیر و تمهیدات لازم در حوزه های مختلف با تقویت بیش از ۴۲۳ کیلومتر نوار مرز از پایانه مرزی مهران تا شعاع امن در حوزه های مختلف در حوزه های اپتیکی و الکترونیکی توانسته اند امنیت کامل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی در مرز نداشتیم، افزود: در حوزه ایجاد تردد آسان همچنین تسهیل در تردد زائران با تمام توان با برقراری تعامل و همدلی که بین مسوولان درون و برون سازمانی و با دیدارهای مرزی و اقدام دیپلماسی توانستیم یک تردد سهل را برای زائران داشته باشیم و تاکنون نارضایتی خاصی وجود نداشته است.

سرهنگ رستمی ادامه داد: با توجه به اینکه ورود و خروج زائران همزمان صورت گرفته کار ما سنگین شده که با تدابیر و تمهیدات لازم و از خودگذشتگی و ایثار همکاران و سعه صدر مدیریت می شود و تاکنون توانسیتم رضایت مندی خوبی در مجموعه مامورریت هایمان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با تقویت نوار مرزی و ایجاد تدابیر امنیتی تاکنون در کلیه رده ها و مقرهای مرزی در بیش از ۱۸۰ نقطه کمین های هدفمند ایجاد شده است، همچنین گشت هایی بصورت همزمان با کشور همسایه و هم مرز داریم و با استفاده از همه تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی و پایش تصویر در مرز و انسداد مرز بصورت انسانی و بصورت تصویری هیچ مورد امنیتی در مرز نداشتیم./ایرنا