ایلام - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: ظرفیت بار در ایام اربعین ۷۰ درصد افزایش یافته که با ایجاد این ظرفیت تاکنون هیچ مشکلی در تامین برق پایدار نداشتیم.

ولی الله ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: امسال در حوزه ایجاد زیرساخت ها طی ۲ ماه گذشته موفق شدیم ۱۰۰ ترانسفورماتور و با حجم بالا به اندازه سال ۹۲ تاکنون که زیرساخت اربعین ایجاد شد، زیر ساخت های لازم را ایجاد کنیم.

وی افزود: امسال حجم شبکه برق بیش از ۲،۲ برابر افزایش یافته است، یعنی حدود ۲۰۰ درصد رشد در ایجاد زیرساخت داشتیم.

ناصری یادآور شد: در حوزه روشنایی معابر پارکینگ های اربعین و برکت به اندازه پنج کیلومتر افزایش و توسعه پیدا کرد و اصلاح شرایط موجود به طول ۱۰ کیلومتر انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: همچنین لوکس روشنایی به ۲،۵ برابر در این پارکینگ ها رسید و در پارکینگ های پل اربعین و برکت مجددا تامین برق مواکب و زیرساخت ها انجام شد که شامل محل اسکان رانندگان و محل استقرار موکب ها و موارد مربوط به مساجد و موکب های مستقر در مرز مهران می شود.

به گفته ناصری، در مجموع به ۱۷۰ موکب تامین برق شد و بیش از ۶۰ نقطه برای آبسرد کن ها و سایر تاسیسات، تامین برق از طریق ترانسفورماتور و شبکه انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام اظهار داشت: در استان ایلام و مرز مهران مسیر منتهی به پیاده روی زائران، روشنایی معابر بطور کامل ایجاد شد و با بهینه سازی این موضوع بصورت ۱۰۰ درصد روشنایی معابر تامین شده است.

ناصری همچنین در خصوص شبکه روشنایی پارک چغاسبز گفت: در حوزه پارک بلوط چغاسبز ۱۱ کیلومتر شبکه روشنایی اصلاح و لوکس روشنایی به پنج برابر رسید و پنج کیلومتر شبکه روشنایی نیز توسعه یافت و در پارک بلوط چغاسبز و مسیر منتهی به پارک بلوط برای اسکان اضطراری زوار نیز روشنایی تامین شده است.

وی در حوزه عملیات و اتفاقات نیز یادآور شد: در چهار نقطه نیز اکیپ عملیات و اتفاقات مستقر شده و با حوزه برق مهران این عدد به پنج نقطه می رسد که همه آنها امکان اتفاق و عملیات را از قبیل استعداد بالابر، خط و اکیب خط گرم، جرثقیل و خودرو اتفاقات و سایر مواردی که مورد نیاز است، مستقر هستند./ایرنا