ایلام - مشاور وزیر و دبیر ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در ایام اربعین به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.

اصغر امیرنیا روز سه شنبه در حاشیه بازدید از موکب هنرمندان ایلام و ایران در مرز مهران بیان کرد: در این موکب ها فعالیتهای مختلف فرهنگی، هنری برای زائران حسینی توسط هنرمندان اجرا می شود.

وی با ذکر اینکه توسعه و ترویج فرهنگ حسینی با زبان هنر اتفاق می افتد، ادامه داد: اجرای نمایش های میدانی با موضوع اربعین و عاشورا، شعرخوانی، نمایشگاه های عکس عاشورایی و نقاشی عاشورایی و اجرای زنده طراحی و نقاشی و خوشنویسی از جمله عمده فعالیتهای موکب هاست.

مدیرکل نظارت و ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هدف من برای حضور در استان هایی که توفیق خدمت گزاری به زائران را دارند، دیدار با اهالی فرهنگ و هنر و خدا قوت گفتن به این عزیزان بوده و همچنین بتوان برای سال جاری و آتی برنامه هایی را در حوزه اربعین پیش بینی کنیم.

محمدعلی قاسمی، رییس حوزه هنری استان ایلام نیز در حاشیه این بازدید گفت: موکب هنرمندان ایلام و ایران همگرایی دستگاه های فرهنگی استان را نشان می دهد، آیین اربعین این بار از آیینه فرهنگ و هنر تبلور پیدا کرده و این افتخاری برای مردم و مسئولان و اصحاب فرهنگ و رسانه و هنر استان ایلام تا بتوان زیر چتر سیدالشهدا علیه السلام فرهنگ و حماسه حسینی را به تماشا بگذاریم.

گفتنی است اجرای نمایش آیینی "فاجعه" به کارگردانی صیدفاضل خانی از شهرستان ایوان، اجرای آیین چمر، نی نوازی و اجرای قطعه نینوا و شعرخوانی، امروز از اصلی ترین برنامه های موکب هنرمندان ایلام و ایران بود.

موکب هنرمندان ایلام و ایران از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، سازمان فرهنگی هنری و اجتماعی شهرداری ایلام، بسیج هنرمندان استان و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام راه اندازی شده است./ایرنا