ایلام - استاندار ایلام گفت: طبق پیش بینی ها و تاکیدات قبلی ۷۶ درصد زوار با ماشین های شخصی به مرز بین المللی مهران آمدند.

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: آمار تصادفات جاده ای در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافت و این مهم نتیجه تلاش ها همه دستگاه های دخیل در این موضوع است.

وی با قدردانی از اعضای ستاد اربعین استان افزود: کار کردن برای زوار امام حسین افتخار است و هیچ کاری اجر و پاداش آن بالاتر از خدمت گذاری برای زوار نیست.

استاندار ایلام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اربعین تاکید کرد: مزد و پاداش همه شما ، رضایت مقام معظم رهبری و نایب امام زمان (عج) از برگزاری کنگره اربعین بود که ایشان فرمودند: «اربعین امسال باشکوه و معظم ترین اربعین در طول تاریخ بود».

بهرام نیا اضافه کرد: اربعین امسال نیاز دارد تبیین شود و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم با خواست خدا همه باید تلاش کنیم که در کنگره اربعین سفری آسان، راحت و ارزان که برای زوار باشد و زیرساخت ها یکی پس از دیگری تکمیل شود.

وی ادامه داد: اگر اراده کنیم و این اراده عجین با معنویت امام حسین(ع) باشد، کارها پیش می رود و در کارها موفق خواهیم شد.

رییس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به بازدید پنج بار وزیر کشور از مرز مهران یادآور شد: وزیر کشور به صورت میدانی و بدون تشریفات در مرز مهران و استان ایلام حضور پیدا کردند و حضور ایشان هم نقش مهمی در روند تسهیل تردد زوار داشت.

بهرام نیا اضافه کرد: مواکب و استان قدس رضوی و همه مسولان که پای کار بودند ، امام جمعه مهران در میدان بودند که از ایشان تقدیر می کنم.

وی اضافه کرد: تمامی مواکبی که در مرز و شهر مهران حضور دارند تا سه روز آینده حضور داشته باشند تا زواری که در این روزها وارد کشور می شوند به سختی نیافتند.

استاندار اضافه کرد: اموال مستقر و زیرساخت های که ایجاد شده است نیاز به نگهداری دارد، ما در این ایام قطعی برق نداشتیم و این مهم قابل تقدیر است./ایرنا