ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۲ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۵۱۱ زائر اربعین اتباع ایرانی و خارجی طبق آخرین آمار ثبت شده، از اول تا ۲۶ شهریورماه از مرز مهران تردد کرده اند.

سیدزاهدین چشمه خاور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۷۹ نفر به کشور ورود و یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۳۲ نفر نیز خروج یافته اند.

وی افزود: این بازه زمانی تعداد ۲ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۷۳۶ نفر زائر تبعه ایرانی از مرز مهران ورود یا خروج یافته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: زائران ایرانی ورودی مرز مهران یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۱۵۲ نفر و خروجی ها از این مرز نیز یک میلیون و ۴۵۷ هزار و ۸۵۴ نفر بوده اند.

چشمه خاور اضافه کرد: همچنین در این مدت ۵۶ هزار و ۷۲۷ نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار ۷۲۷ نفر به کشور ورود و ۳۹ هزار و ۴۸ نفر نیز از مرز مهران خارج شده اند.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷۲ هزار و ۸۶۸ نفر از مرز زمینی مهران تردد کرده اند که از این تعداد ۱۶۸ هزار و ۹۸۴ نفر ورود و ۲ هزار و ۱۲۲ نفر نیز خارج شده اند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین و مهمترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

پیش بینی می شود ۷۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند./ایرنا