ایلام - مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان ایلام گفت: از ۱۴ تا ۲۸ شهریورماه جاری ۱۲۰ هزار زائر اربعین خدمات اسکان اضطراری و درمانی دریافت کرده اند.

غلامرضا علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۵۰ هزار مورد از این خدمات درمانی بوده، افزود: بیش از ۷۰ هزار زائر نیز در این مدت در اردوگاه ها و مکان های عمومی تجهیز شده توسط این جمعیت اسکان اضطراری داده شده اند.

وی اضافه کرد: به جز ارائه خدمات درمانی به زائران، خدمات دیگری از جمله جابه‎ جایی زائران با ویلچر، تعمیرات و شست‌وشوی لباس های زائران هم در مرز مهران انجام و در این راستا با ۵۸ ویلچر، ۶ هزار و ۵۰۰ زائر منتقل، با ۴ چرخ خیاطی ۱۲ هزار و ۵۰۰ البسه تعمیر و با ۱۲ دستگاه لباسشویی، لباس ۶۰۰ زائر شست‌وشو شد.

علی محمدی عنوان کرد: در زمینه خدمات حوادث جاده‌ای نیز توسط جمعیت هلال‌احمر از ۱۴ تا ۲۸ شهریورماه ۵۸ حادثه جاده‌ای اتفاق افتاد که ۲۵۴ نفر دچار مصدومیت شدند، ۲۳ نفر رهاسازی و همچنین ۶۵ نفر از آنان به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار تست فشار خون، ۴ هزار آموزش چهره‌ به‌ چهره، ۷ هزار بروشور، ۴ هزار ماسک، ۸ هزار آب معدنی توزیع و ۷۵۰ پیام آموزشی جهت اطلاع رسانی زائران در فضای مجازی ارسال شد./ایرنا