ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: سه میلیون و ۲۹ هزار و ۹۸۱ نفر زائر اربعین ایرانی و خارجی طبق آخرین آمار ثبت شده، از اول تا ۲۸ شهریورماه از مرز مهران تردد کرده اند.

سیدزاهدین چشمه خاور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۵۲۸ و ۹۵۴ نفر به کشور ورود و یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۲۷ نفر نیز به عراق سفر کرده اند.

وی افزود: این بازه زمانی تعداد ۲ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۱۷۵ نفر زائر تبعه ایرانی از مرز مهران ورود یا خروج یافته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام ادامه داد: زائران ایرانی ورودی مرز مهران یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۶۹ نفر و خروجی ها از این مرز نیز یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۸۰۶ نفر بوده اند.

چشمه خاور اضافه کرد: همچنین در این مدت ۶۱ هزار و ۸۰۶ نفر اتباع خارجی بوده اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۸۵ نفر از طریق مرز مهران به کشور وارد و ۴۰ هزار و ۲۲۱ نفر نیز از طریق مرز خارج شده اند.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۵ هزار و ۷۰۱ نفر از مرز زمینی مهران تردد کرده اند که از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۲۰۲ نفر وارد و ۲ هزار و ۴۹۹ نفر نیز خارج شده اند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین و مهمترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

پیش بینی می شود ۷۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند./ایرنا