ایلام -  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس شهدای زنده هستند و مسوولیت سنگینی برای حفظ دستاوردهای جنگ تحمیلی و بازگویی سختی های آن دوران به نسل جوان و نوجوان را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: دیروز دفاع از سرزمین ایران یک تکلیف واجب بود و امروز در دفاع از ارزش های دینی یک رسالت و ضرورت است و جهاد مقدس ما همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار جهانی در برابر موج پیش رونده انقلاب اسلامی تسلیم شده است و نفس های آخرش را می کشد، افزود: امروز با وجود پیشگامی جمهوری اسلامی در دنیا اما جنگ گسترده تبلیغاتی و رسانه ای دشمن با فریب افرادی که عظمت دفاع مقدس و رشادت های مجاهدان دوران دفاع مقدس و شهدا را درک نکرده اند از آنها در راستای دستیابی به مقاصد شوم خود سواستفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: با تبلیغات مسموم دشمنان تعدادی از جوانان فریب خورده به جنگ جمهوری اسلامی آمده اند ولی این فریب خوردگان توان عرض اندام در برابر سد مستحگم انقلاب برای رسیدن به اهداف شوم دشمن را ندارند و رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در عرصه جهاد تبیین وظیفه سنگین آگاه سازی نسل جوان برای اشنایی جوانان و نوجوانان نسبت به فریب و نیرنگ دشمن را دارند.

وی ادامه داد: دشمن با مظلوم نمایی و تحریک احساسات پاک و بی آلایش جوانان آنها را به بهانه دفاع از حق دفاع و عدالت خواهی به سمت اهداف و دسایس شوم خود سوق می دهند و باید نسل جوان و نوجوان توسط پیشکسوتان و رزمندگان عظمت دفاع مقدس جایگاه کنونی و عظمت ایران را نشان دهند.

وی اضافه کرد: در فرهنگ قرآن بین شهدا و همرزمان شهدا فاصله ای نیست و مقام عالی شهدا برای رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و آزادگانی که در مسیر شهدا قدم برداشته اند و حماسه آفریدند و مقاومت کردند و ثابت قدم ماندند وجود دارد.

به گزارش ایرنا، این آیین همزمان با سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس با سخنرانی مقام معظم رهبری و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس و مقاومت انجام گرفت./ایرنا