ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمن از همان زمان پیروزی انقلاب تاکنون و به ویژه در سال های اخیر برای جذب جوانان، نوجوانان و نخبگان ما به سمت خود هزینه های زیادی صرف کرده است و مشکلات درون کشور و زیبایی های فریبنده اما توخالی غرب را با بزرگنمایی به این اقشار تاثیرگذار نشان می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود تمام معادلات و مکاتب سیاسی جهان را بر هم زد و با شنا کردن برخلاف جریان های بلوک شرق و غرب، حکومتی جدید را بنا نهاد که به مذاق سرمداران جهانی خوش نیامد.

وی افزود: تمام سعی و تلاش دشمنان دور کردن جوانان و نوجوانان ایرانی از معنویت، باورهای دینی، ارتباط این نسل با خالق هستی، عدم خودباوری ملی و آگاهی نداشتن از دستاوردهای ارزشمند کشور در سطح ملی و بین المللی است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمن با راه اندازی جنگ فرسایشی و طولانی دفاع مقدس علاوه بر تحمیل خسارت های کلان مالی و زیرساختی، باعث کشته شدن تعداد زیادی از جوانان این مملکت و نخبگانی چون شهیدان چمران، هادی و باقری شد ، سپس با اتمام جنگ بازسازی خرابی های جنگ شروع شد و در عمل دشمن کشور را بیش از ۱۶ سال توسعه همپای جامعه جهانی را به عقب انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: نسل جوان و نوجوان باید در بطن خانواده و در مراکز آموزشی ارتباط با خداوند و فرامین معنویت را یاد بگیرند و در کنار پرورش جسم خود، روح و روان خود را نیز در مسیر والای دین مبین اسلام تعالی و رشد دهند.

وی تاکید کرد: توجه زیادی در آموزه های دین اسلام به تربیت فرزندان شده و از همان دوران پیش از تولد تا جوانی احادیث زیادی از اهل بیت (ع) در خصوص جایگاه ارزشمند آنان و آموزش های آنها شده است تا والدین فرزندانی صالح تربیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچون مدارس خانه تعالی بخش کودکان و نوجوانان محسوب می شوند و در این دوره سنی حساس مربیان باید فرزندانی خلاق، مستعد، متعهد به دین و کشور را پرورش دهند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار برخی از اعضای کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دغدغه ها و مطالبات خود را با موضوع مراکز کانون و جامعه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آستانه هفته ملی کودک در میان گذاشتند.

۱۶ تا ۲۲ مهر به نام هفته ملی کودک نام گذاری شده است و "حال خوش زندگی، رنگ خوش زندگی" شعارهفته ملی کودک در سال جاری است./ایرنا