ایلام -مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: مالیات حاصل از درآمد پرونده نفت و گاز غرب کشور از پاییز امسال به حساب استان واریز می شود.

غلامرضا جنتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: اظهارنامه مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب کشور که هر سه ماه یکبار صورت می گیرد، تا تابستان به حساب استان کرمانشاه واریز می شد اما با انتقال این پرونده به ایلام، از پاییز امسال به ایلام تعلق می گیرد.

وی افزود: اظهارنامه مالیاتی فصلی بعد از تطابق اسناد میزان درآمد حاصل از فروش با اظهارنامه بررسی و در صورت عدم همخوانی میزان درآمد با اظهارنامه، مابه التفاوت مالیات از شرکت اخذ می شود.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام یادآور شد: این مالیات حاصل از درآمد به شهرداری ها، دهیاری ها، عشایر و روستاهای فاقد دهیاری در نقاط مختلف استان به نسبت جمعیت آن مناطق تعلق می گیرد.

جنتی ادامه داد: همچنین یک درصد مالیات سالیانه آلایندگی زیست محیطی نیز به مناطق درگیر آلودگی های زیستی ناشی از فعالیت این شرکت پرداخت می شود.

وی توضیح داد: این مناطق درگیر آلایندگی توسط کارشناسان محیط زیست شناسایی و برای دریافت سهمی از مالیات آلایندگی معرفی و به سرانه جمعیت مالیات ناشی از آلایندگی دریافت می کنند.

مدیرکل امور مالیاتی تاکید کرد: یکی دیگر از مالیات های شرکت نفت و گاز غرب مربوط به مالیات حقوق نیروهای این شرکت است که به صورت ماهیانه بعد از پرداخت حقوق آنها وصول و برای شهرداری ها، دهیاری ها، عشایر و رستاهای فاقد دهیاری هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور بعد از مدت ها کش و قوس سرانجام در هفته جاری از استان کرمانشاه به استان ایلام منتقل شد.

از ۱۴۵ هزار بشکه استخراج نفت و گاز این شرکت، سهم استان ایلام ۱۴۰ هزار بشکه و پنج هزار دیگر متعلق به استان های لرستان و کرمانشاه است./ایرنا