ایلام - مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: ۸۰ درصد مشترکان خانگی این شرکت در استان تابستان امسال و در پیک بار همکاری بسیار خوبی در مصرف بهینه داشته و زیر الگوی تعیین شده مصرف کردند.

ولی الله ناصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: الگوی مصرف در پیک تابستان امسال برای مناطق معتدل ۳۰۰ کیلووات ساعت و در خارج از ساعت پیک ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده بود که اگر مشترک در این بازه زمانی محدوده مصرف را رعایت می کرد، به عنوان مشترک خوش مصرف شناخته می شد.

وی افزود: الگوی مصرف در مناطق گرمسیری با توجه به شدت بالای گرما سه هزار کیلووات ساعت یعنی حدود ۱۰ برابر مناطق معتدل از سوی وزارت نیرو تعیین گردید چراکه بیشتر مشترکان در این مناطق مجبورند از کولرهای گازی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام یادآور شد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده و اطلاع رسانی مناسب به عموم شهروندان شاهد رعایت الگوی مصرف در سطح بالایی از استان بودیم، بطوریکه ۸۰ درصد مشترکان بخش خانگی زیر الگوی تعیین شده مصرف کردند و تنها پنج درصد نیز به عنوان مشترک پرمصرف معرفی شدند و مابقی در حد متوسط مصرف داشته اند.

ناصری تاکید کرد: ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد در مجموع میزان مصرف برق بخش خانگی استان در تابستان ۱۴۰۱ به نسبت دوره مشابه پارسال حدود پنج درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این شرکت تلاش دارد در حوزه خانگی با رعایت الگوی مصرف کمترین هزینه ای را به خانوارها تحمیل کند ولی اگر افرادی بیش از الگوی تعیین شده مصرفی داشته باشند، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام با اشاره به سوالی در خصوص صادرات برق به عراق گفت: صادرات برق تابع سیاست های وزارت نیرو و رایزنی های وزارت خارجه بوده و هم اکنون نیز بخشی از برق عراق را ایران تامین می کند.

ناصری ادامه داد: صادرات برق متناسب با ظرفیت تولید کشور و پیک بار انجام می گیرد و در استان ایلام با توجه به نزدیکی به شهرهای مهم عراق بویژه پایتخت این کشور موضوع صادرات از مرزهای مهران و دهلران مورد توجه وزارت نیرو قرار دارد./ایرنا